"הבנו שיש לנו פה Game Changer": לוחם ורכז שב"כ מספרים על הקרב עם המחבלים בתחנת המשטרה בשדרות

שניהם היו הראשונים שהגיעו לזירת הקרב • קרב על תחנת המשטרה בשדרות נפלו שבעה שוטרים, עד שמפקד המחוז הורה על הריסת התחנה על המחבלים • "פשטו פנימה ולקחו את כל מי שבפנים כבן - ערובה, הם הגיעו מאורגנים ברמות הכי גבוהות שאפשר"

רכז ולוחם שב"כ מספרים על הקרב עם המחבלים בחנת המשטרה בשדרות

"אני גר בשדרות, תוך כדי ריצה לממ"ד עם אשתי והילדים, אני מבין שמטח כזה בצפיפות כזו הוא בעצם מיסוך למה שקורה במקביל", לוחם ורכז שב״כ, שהגיעו ראשונים לזירת הקרב נגד המחבלים אשר פשטו על תחנת המשטרה בשדרות, מספרים את סיפורם מהקרבות עם המחלים בשבת שבה התחילה הלחימה. בקרב על תחנת המשטרה בשדרות נפלו שבעה שוטרים, עד שמפקד המחוז הורה על הריסת התחנה על המחבלים.

לוחמים ליד תחנת המשטרה ההרוסה בשדרות. "היו שם אנשים שגדלתי איתם" (ארכיון), צילום: יוסי זליגר

"אני מתחיל לשמוע ירי ברחובות ופיצוצים בתוך שדרות", סיפר הרכז, "התחלתי לשמוע קולות של ירי שהם לא סבירים. התמונה שאני רואה ברחובות זה משהו שאני לא יכול להסביר אותנו, רכבים ירויים והפוכים, בתו כיכרות ועמודים".

שניהם הגיעו לתחנת המשטרה בשדרות ומספרים על מה שחוו: "כשהגענו לתחנת המשטרה התחלנו לשמוע קולות ירי מסיבים", הם מספרים. "ירי מאוד כבד, של צלף, בצרורות ואין ספור פיצוצים. אנשים נפגעו בניסיון להיכנס פנימה".

הורסים את תחנת המשטרה בשדרות (ארכיון), צילום: שמואל בוכריס

"הגיעו בין 12 ל-16 מחבלים לתחנת משטרה, נתנו שני RPG לתוך תחנת המשטרה, פשטו פנימה ולקחו את כל מי שבפנים כבן - ערובה, הם הגיעו מאורגנים ברמות הכי גבוהות שאפשר".

״רצתי לטנדר של המחבלים. אני מסתכל פנימה, ומזהה קשר. קשר טקטי של המחבלים", ובשלב הזה הרכז מבין: "מדברים פה בערבית. אני רכז, אני יודע ערבית. הבנו שיש לנו פה Game Changer. אנחנו מבינים כמה אנשים, איפה הם ממוקמים, איפה הם רואים את הכוחות, באיזה גרמי מדרגות הם שולטים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר