הכריחו את תומר בן ה-15 לדפוק על דלתות השכנים ואז טבחו בכולם: הזוועות מנחל עוז

בני הזוג דקלה ונעם, וילדיהם שהיו עימם בנחל עוז, נלכדו בזרועות מפלצות החמאס • באירוע ששודר כולו בלייב בפייסבוק, תומר, בנה של דקלה, אולץ לדפוק על דלתות השכנים כדי להקל על המחבלים במלאכת הרצח • דקלה, נעם ותומר מצאו את מותם בתקיפה האכזרית • שתי בנותיו של נעם, דפנה בת ה-15 ואלה בת ה-8 נחטפו לעזה

מתוך החמישה, שלושה נרצחו. שתי הבנות נחטפו לעזה. צילום: באדיבות המשפחה

אין מי שלא נחשף לסיפורה של משפחת אליקים מנחל עוז, המשפחה שאותה צילמו מחבלי החמאס. בסרטון נראים חמשת בני המשפחה יושבים מבוהלים עד אימה בביתם, האב, נעם, ירוי ומדמם מרגלו, בעוד המחבלים מאיימים עליהם והופכים את ביתם.

שר הביטחון גלנט ביקר במוצב ברצועה: "זו תהיה מלחמה שתשנה את המצב לתמיד"// שחר יורמן

כעת אנו חושפים חלקים שלא פורסמו מאותם רגעים ארורים. רגעים שצולמו על ידי המפלצת הנאצית בעצמה.

קצת לפני השעה עשר, החברים של דקלה ערבה, נחשפו לשידור פייסבוק לייב מהפרופיל שלה. בשידור נראים דקלה, נעם אליקים בן זוגה, ושלושה ילדים: בנה של דקלה, תומר, בן 15, ובנותיו של נעם: דפנה, בת 15, ואלה, בת שמונה.

בתחילת השידור פונים המחבלים אל אליקים ומבקשים ממנו לדבר אל תושבי ישראל. הוא מספר שהם נמצאים כעת בנחל עוז, חמאס השתלט על ביתם והוא ירוי ברגלו (כך נראה גם בסרטון עצמו).

נועם אליקים ובת זוגתו דקלה ערבה ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

לאחר מכן מבקשים המחבלים מתושבי הבית להזדהות, ולהציג תעודות זהות. נעם ודקלה נשאלים למקומות עבודתם והאם הם עובדים בצבא. לאחר מכן מחבלי החמאס מבקשים מנעם להתלוות עימם לחדר פנימי, ככל הנראה על מנת להביא תעודת זהות, ובסרטון רואים כי הוא מתקשה ללכת, שותת דם, ונתמך על ידי שני מחבלים.

אכזריות מפלצתית

האירוע הנוראי בבית המשפחה המשיך עם שובם מן החדר, אז החמאס פנה אל הבן של דקלה, תומר, וביקש ממנו להתלוות אליהם על מנת לבקש מהשכנים שלהם לפתוח את הדלתות כך שיוכלו להיכנס גם לבתיהם.

בתחילה ניסו נעם ודקלה למנוע בעדם, אך ללא הועיל. מחבלי החמאס נראים בסרטון כשהם לוקחים את תומר ומתחילים לעבור איתו דלת דלת ביישוב כאשר הוא צועק בעברית ומבקש מהאנשים לפתוח את הדלתות ולצאת מהבתים, בהבטחה שלא יאונה להם כל רע, כך לפי דברי המחבל המחזיק בו.

ההימלטות ממסיבת הטבע, צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
חיילים וכוחות צה"ל בדרום, צילום: אורן בן חקון

הם מגיעים לאחד מבתי היישוב, מבצעים ירי ונכנסים לתוכו, בתוך החדר ניתן לראות את אב המשפחה רוכן מעל נערה פצועה אנושות, כאשר סביבה שלולית דם. האם מייבבת בבכי והם נדרשים לצאת מהחדר ולהתאסף בסלון.

חיילי חמאס מאשימים את המשפחה במותה של הנערה, לאור העובדה שלא פתחו להם את הדלת בפעם הראשונה. לאחר מכן המחבל מבקש מהם לפנות אל נתניהו ובן גביר ולדרוש מהם לא להפציץ את נחל עוז, כי דבר זה יגרום למותם של המשפחות והילדים.

טובחים בדם קר, בלייב

לאחר מכן המחבל קורא לתומר וממשיך את מסע ההרג ביישוב. הם מגיעים לבתים נוספים, דופקים בדלתות וכאשר אין תשובה המחבל מבצע ירי לעבר החלונות. בכל פעם כזו הם מכריחים את תומר בן ה-15 להבטיח לשכנים שלא יקרה להם דבר אם יפתחו, ואז המחבלים טובחים בדם קר במשפחות שפתחו את הדלת.

חצי שעה מתחילת השידור הישיר, בשעה 10:23, הלייב מסתיים והקשר נותק. בכל העת הזו חבריה של דקלה, האם, צופים באירוע בזמן אמת ומתייגים את משטרת ישראל וגורמי הביטחון, ומנסים לשלוח חיזוקים בתגובות.

"מסוכנות גבוהה על רקע המלחמה במדינה". ארכיון, צילום: אורן כהן
שמחה רוטמן בבארי, בשיחה עם חיילי מילואים, צילום: אריאל כהנא
סיור חיילי צה"ל באזור רעים, צילום: אי.פי.אי

בהמשך, בני המשפחה איתרו סרטון שפורסם ע"י חמאס בו נראה נעם אליקים צועד לעבר הרצועה כאשר הוא נתמך על ידי שני מחבלים. בנוסף אותרו ברשת תמונות של שתי בנותיו, דפנה ואלה, יושבות על מזרונים בתוך רצועת עזה.

הבשורות הרעות הגיעו שבוע וחצי לתוך המלחמה, אז קיבלו בני משפחתם המורחבת את הבשורה המרה שנעם, דיקלה, ותומר נרצחו בדרך לעזה על ידי מחבלי החמאס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר