"אין לנו שום כוונה להוריד הילוך": מפקד פלגת הספינות החדשות של צה"ל בראיון

סא"ל עומר כרמי, מפקד פלגת סערי ה־6: "רשמנו הצלחות מבצעיות, בנויים להמשך הלחימה" • מיוחד

סא"ל עומר כרמי. צילום: דובר צה"ל

ספינות המגן החדשות של צה"ל, סערי ה־6, השתתפו במהלך המלחמה בתקיפה מבצעית ראשונה בחופי עזה. במסגרת זאת, תקפו מתקן לייצור אמל"ח, מוצב, ועמדות תצפית של הכוח הימי של חמאס, והצליחו לסכל ניסיונות פגיעה באתרים האסטרטגיים.

מפקד פלגה 36 בשייטת 3 ומי שמפקד על סערי ה־6, סא"ל עומר כרמי, סיפר אמש ל"ישראל היום" כי "ביום שבת 7 באוקטובר התעוררתי לקול פיצוצים. מייד יצאתי מהבית לכיוון הבסיס".

"חגורת הגנה חזקה על כל הגבול הימי עם עזה": צה"ל חושף את פעילות חיל הים מתחילת המלחמה // צילום: דובר צה"ל

סא"ל כרמי סיפר כי בשלב הראשון הם פרסו קווי הגנה על המתקנים האסטרטגיים. במקביל, אח"י עוז ואח"י מגן תקפו לראשונה מטרות של חמאס ברצועת עזה. "הספינות היו מוכנות בזמן", ציין.

בשלב זה רק שתיים מתוך ארבע ספינות סערי ה־6 סיימו מבצוע מלא בחיל הים, אך לארבעתן כבר יכולות הגנת שמיים וכולן השתתפו במלחמה. "לסערי 6 טווחי גילוי פנטסטיים, מכ"מ חזק, כמות מיירטים גבוהה, כושר שמאפשר לה שהייה ארוכה בים לאורך זמן. היא נבנתה לזה".

מרגע יציאת הספינות לים נותק הקשר בין הלוחמים לעורף, ולפיכך הלוחמים קיבלו את החדשות הרעות שהציפו את המדינה באיחור של כמה ימים. "לא הבנו את כמות ההרוגים. אני קיבלתי עדכונים דרך המפקדה, לא ברמה של שמות ומי קרוב למי, אבל כן בקווים כלליים", סיפר סא"ל כרמי.

לדבריו, "ניהלנו את זה יפה, ובסוף ההצלחות המבצעיות שלנו האפילו לחיוב. קפצנו בזמן, מהר, וזה נתן תחושה של מסוגלות וחוזק".

חיילי חיל הים בקרב מול מחבלים // צילום: דובר צה"ל

לגבי המשך הלחימה, ציין סא"ל כרמי כי "אנחנו מוכנים וערוכים לכל משימה שנידרש, גם בהגנה וגם בהתקפה. אנחנו עושים את זה בצורה מקצועית מאוד ואין לנו שום כוונה להוריד הילוך".

ישראל במלחמה - עדכונים שוטפים >>>

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר