אמה של החטופה מהסרטון: "אני רואה שמייה פצועה, שהיא מפוחדת; מבקשת ממנהיגי העולם להחזיר אותה הביתה"

קרן שם, אמה של מייה שאתמול פרסם החמאס סרטון שלה מדברת מן השבי • "אני רואה שהיא כאובה, מאד מפוחדת, אומרת שאת מה שאומרים לה להגיד" • "אני כן רואה בזה סימן מאד אופטימי לגבי מייה ולגבי כל השבויים שלנו, אנחנו צריכים להיות אופטימיים פה" • יעקב פרי ראש השב"כ לשעבר: "אנחנו מטילים על חמאס את האחריות על מצבה הרפואי, המשך הטיפול בה, וחזרתם של כל החטופים הביתה"

מימין" מייה שם ממקום שביה בעזה וקרן שם, אמה, במסיבת העיתונאים של המטה להשבת החטופים. צילום: גדעון מרקוביץ'

פחות מיממה לאחר שהחמאס פרסם סרטון ראשון מהשבי, של החטופה מייה שם, מקיים מטה המאבק להשבת החטופים מסיבת עיתונאים בשידור חי.

אמה של החטופה מהסרטון: "אני רואה שמייה פצועה, שהיא מפוחדת; מבקשת ממנהיגי העולם להחזיר אותה הביתה"// משה בן שמחון

קרן, אימה של מייה שם: "אתמול ראיתי בחדשות סרטון של מייה, צרחתי מהתרגשות שראיתי שמייה שלי בחיים, אבל אחרי כל ההתרגשות, ראיתי סרטון שהיא פצועה, היו שמועות שירו בה, וזה נכון, היא פצועה ביד, עברה ניתוח, אני רואה שהיא כאובה, מאד מפוחדת, אומרת שאת מה שאומרים לה להגיד".

אימה של החטופה מייה שם במסיבת העיתונאים, צילום: גדעון מרקוביץ

עם זאת, בצל הדאגה הרבה ואי הוודאות, היא הוסיפה: "אבל אני כן רואה בזה סימן מאד אופטימי לגבי מייה ולגבי כל השבויים שלנו, אנחנו צריכים להיות אופטימיים פה, אני מניחה שמטפלים בהם, כל מה שאני מבקשת ממנהיג העולם זה להחזיר את התינוקת שלי הביתה בדיוק באותו מצב שבו ראיתי אותה אמול בטלוויזיה".

חמאס מפרסם סרטון ראשון של חטופה מהשבי

לדבריה, "אני רוצה שתגיע לפה ותקבל טיפול. היא סובלת מעוד בעיות בריאות, ומבקשת ממנהיגי העלם להחזיר כל השבויים שלנו הביתה. עברנו מתקפת טרור שעברה בישראל, מחר היא תהיה בצרפת ומחרותיים בארה"ב. זה אויב מאד אכזר, זה ממש פשע נגד האנושות, אם כל העולם לא יתאחד להחזיר שבויים הביתה אנחנו פשוט נלך".

מטה המאבק להשבת החטופים. במרכז, בני משפחתה של מייה שם, צילום: גדעון מרקוביץ'
דודי מנדלוביץ' ראש מטה המאבק, צילום: גדעון מרקוביץ'

אחיה הבכור של מייה, איליי, פנה גם הוא למנהיגי העולם: "אנחנו רוצים שמייה וכל שאר החטופים והנעדרים יחזרו הביתה בשלום, זו הסיבה היחידה שאנחנו כאן. מייה הלכה למסיבה, ועכשיו היא פצועה ורחוקה. אנחנו רק רוצים אותה בבית".

במסיבת העיתונאים השתתפו גם יעקב פרי, לשעבר ראש השב"כ וחבר צוות המו"מ במטה המשפחות, ופרופ׳ חגי לוין, ראש המערך הרפואי במטה המשפחות.

לדברי פרי, "מייה היא הניצוץ הראשון שהחמאס מצא לנכון לבשר לנו עליו. זה אומר שאנשים חיים והם חייבים טיפול רפואי. אנחנו מטילים את כל האחריות על החמאס, גם בטיפול, גם בהחזקה נאותה ואנושית, וגם לחזרתם הביתה".

פרופ׳ חגי לוין, ראש הצוות הרפואי של המטה: "החמאס צריך באופן מידי לספק את המידע והנתונים על מצבם הרפואי של כל החטופים. לפי הנתונים שלנו, יש עוד פצועים וחולים בדרגות שונות, חלקם בדרגה קשה. המצב של החטופים שזקוקים לטיפול רפואי, לתרופות, מדרדר מרגע לרגע. אנחנו דורשים לדעת מה מצבם, ולוודא שהם מקבלים טיפול הולם. הם נמצאים בסכנה קשה לנכות ולמוות. אנחנו מטפלים במדינת ישראל גם בפלשתינים מעזה".

מייה שם מדברת מתוך השבי של החמאס, צילום: חמאס

כאמור, חמאס שיחרר אתמול (שני), סרטון שבו נראית מייה שם, בת 21 משוהם בעלת אזרחות צרפתית, פונה אל הנהגת המדינה מעומקי השבי בעזה ומבקשת שיפעלו לשחרורה. שם נפצעה ונחטפה לעזה לאחר שחגגה במסיבה ברעים, וכאמור הסרטון שלה הוא הסרטון הראשון שמפרסם החמאס של השבויים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר