"עומדים בצורה טובה במאמץ ההגנה": חיל הים חושף - כך חוסלו עשרות מחבלים שהתכוונו לחדור לישראל

בצה"ל חושפים את היקף הפעילות של חיל הים במלחמה • "על אף הימים האחרונים - פציעות הרג אזרחי המדינה, אנחנו עם הפנים קדימה" • "נגיע להכרעה של חמאס באופן שהאיום יוסר לעוד המון שנים קדימה"

"חגורת הגנה חזקה על כל הגבול הימי עם עזה": צה"ל חושף את פעילות חיל הים מתחילת המלחמה. צילום: דובר צה"ל

ברגע שחמאס תקף בבוקר יום שבת, לוחמי חיל הים מחסלים עשרות מחבלים שהתכוונו לחדור לישראל במרחב הימי הדרומי, ומשמידים מטרות של ארגון הטרור.

"חגורת הגנה חזקה על כל הגבול הימי עם עזה": צה"ל חושף את פעילות חיל הים מתחילת המלחמה // דובר צה"ל

עכשיו, גורם בכיר בחיל הים חושף את היקף הפעילות.

"ביום שבת ב-6:30 הבחנו שממרחב הדיג העזתי יוצאים ארבעה כלי שיט מהירים שמבצעים פשיטה לשטח ישראל," הוא מספר. "על כל אחד מהם שלוש סירות גומי, ועוד סירה אחת מהירה. בכל סירה בין שישה לשמונה מחבלים, בסך הכל כ-30 מחבלים".

ספינת חיל הים בפעילות מבצעית, צילום: דובר צה"ל

"שני הכלים הצפוניים, שהיו בדרכם לכיוון אשקלון, הושמדו בים. שני כלי השיט הדרומיים יותר נחתו בחלק הדרומי של החוף. המחבלים הצליחו להגיע לחוף, בוצע לעברם ירי מהים ורובם הושמדו".

"הכוחות שלו עמדו תחת אש מסיבית של תמ"ס, מרגמות, רחפנים התקפיים. מכלי השיט המחבלים ביצעו ירי משמעותי לכיוון הכלים שלנו, שהיו שתי דבורות וצרעה. עברנו למצב חירום, הקפצנו סד"כ, וסידרנו את הכלים במרחב".

לוחמים של חיל הים בפעילות, צילום: דובר צה"ל

"בזמן הזה ירינו אש מאסיבית בסיוע לכוחות היבשה למרחב הגדר בעומק היבשה במקום שבו נפרצה. גם שם פגענו במחבלים וסיכלנו נסיונות של טרקטורים הנדסיים להוציא גופות או נפגעים של חמאס לרצועה".

"ביממה לאחר מכן, בין שבת לראשון בצהריים, הצלחנו לחסל עוד 30 מחבלים במרחב שבין קצאא לגבול ישראל עזה. חלק מהזמן הסתייענו בכטמ"מ, הצטרפו אלינו כלים של שייטת 13. הצלחנו לייצר חגורת הגנה חזקה על כל הגבול הימי עם עזה".

חיסול מטרות של ארגון הטרור חמאס, צילום: דובר צה"ל

"מאז ועד היום היו לנו עוד מספר איתורים ושל ראשים שיצאו מהמים והשמדנו אותם. הייתה היתקלות נוספת של כוח של שייטת 13 שהלך לטפל ברכיבי תצפית ומכ"מ שהיו צריכים תחזוקה".

"עומדים בצורה טובה במאמץ ההגנה, לא הכל מושלם. יש לנו הצלחות ויש דברים ללמוד מהם".

חיל הים חושף - כך חוסלו עשרות מחבלים שהתכוונו לחדור לישראל, צילום: דובר צה"ל

"כל מה שיכלתי לבצע ירי לפרצה בגדר – ביצענו. יש סטי"לים שמגנים על אסדות, יש סטי"לים שמפעילים אש בתותחים כבדים למעגנות. המאמץ ימשיך. עם מוכנות להפעלה של אש מדויקת. שייטת 13 פרוסים במרחב".

"על אף הימים האחרונים - פציעות הרג אזרחי המדינה, אנחנו עם הפנים קדימה. הלוחמים והצוות שעוטף אותם חדורי מוטיבציה להגיע להכרעה של חמאס באופן שהאיום יוסר לעוד המון שנים קדימה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר