מחבל ניסה לדקור לוחמים במחסום מזמוריה - ונוטרל

המפגע עורר את חשדם של לוחמי מג"ב, שהוצבו במקום • כאשר ביקשו לבצע בו בדיקה, שלף לעברם סכין • בתגובה: לוחם ירה לעברו • באירוע נוסף: מחבל ירה על עמדה צבאית בכפר דיר שרף שבשומרון

זירת הפיגוע סמוך לירושלים. צילום: אורן בן חקון

ניסיון דקירה סמוך לירושלים: מחבל שהגיע למחסום מזמוריה, בין גוש עציון לבירה, שלף סכין לעבר לוחמי מג"ב. לוחם שהבחין בחשוד פתח לעברו בירי - ונטרל אותו. אין נפגעים לכוחותינו. 

רגע נטרול המחבל במחסום מזמוריה השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מדוברות המשטרה נמסר: " מחבל הגיע אל מעבר מזמוריה בדרום העיר ירושלים, כשהוא חמוש בסכין. לאחר שעורר חשדם של לוחמי מג"ב שמוצבים במקום, ביקשו לבצע את בדיקתו. בשלב זה שלף המחבל את הסכין ובתגובה לכך בוצע ירי לעברו והוא נוטרל. כוחות משטרה של מחוז ירושלים במקום, והמחבל מטופל בשעה זאת על ידי גורמי רפואה". לפי גורמי הרפואה, המחבל נפצע באורח קשה, אך יציב.

סכינו של המחבל, צילום: דוברות המשטרה
המחבל מנוטרל על יד המחסום,

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק הגיע לזירת האירוע ושיבח את הלוחמים:
"אני גאה בכם, הערנות שלכם ראויה לציון, פעלתם בדיוק כפי שאנחנו מצפים מהלוחמים שלנו. הניטרול היה מקצועי ובמקום, עבדתם בצורה מקצועית בירי כשהוא טען אמצעי עם כוונה לפגע, שמרתם מרחקים אחד מהשני כדי להמנע מדו"צ. ההשתלטות על האירוע הייתה טובה והנטרול שלו היה מצוין, יישר כוח - עשיתם עבודה מצוינת. יש לכם גיבוי מלא. הוכחתם היום שלוחמי משמר הגבול הם חומת המגן של עם ישראל."

מפקד מג״ב עם רס״ר ס׳ אשר ניטרל את המחבל בנסיון הפיגוע במזמוריה | דוברות המשטרה

בשל האירוע, עומסי תנועה כבדים נרשמו בסמוך לזירת ניסיון הפיגוע.

עומסי תנועה כבדים באזור שבו מחבל ניסה לדקור לוחמים // צילום: קובי נתן/TPS

ניסיון פיגוע גם בכפר דיר שרף

מחבל ירה מהכפר דיר שרף שבחטיבת שומרון הבוקר (שני) לעבר עמדה צבאית בפאתי הכפר. לאחר סריקות אותרו תרמילים וזוהו פגיעות בעמדה הצבאית. אין נפגעים לכוחותינו וכוחות צה"ל פתחו במרדף אחר חשודים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר