"המשבר החליש את ישראל - הזדמנות שתנוצל בעתיד": הדיון של ארגוני הטרור ואיראן

ברויטרס דווח כי בכירים בחיזבאללה, חמאס, משמרות המהפכה ונציגים של גורמי ביטחון איראניים כינסו פגישה, שמטרתה לשקול את צעדיהם בעקבות המצב בישראל • לאחר שהגיעו למסקנה כי המשבר מחליש את ישראל, הנציגים הסכימו שעליהם להימנע מ"התערבות ישירה" במצב

אסמאעיל הניה ונשיא איראן ראיסי, ארכיון. צילום: איי.פי

בכירי חיזבאללה, איראן וארגוני הטרור הפלשתיניים ערכו שיחות על המשבר בישראל ודנו בסוגיה כיצד יוכלו לנצל זאת בעתיד - כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. לפי הדיווח, הציר הפרו-איראני באזור רואה בפילוג במדינה סביב הרפורמה המשפטית הזדמנות, ואף כנקודת מפנה בישראל במיוחד לאור הקיטוב המחלחל גם לשורות צה"ל.

"המשבר החליש את ישראל". ראיסי, צילום: איי.אף.פי

בפגישה הסגורה, שהתקיימה בשבוע שעבר וארכה כשלוש שעות, הנציגים דנו על המשבר בישראל בעקבות חקיקת הרפורמה המשפטית. מהפגישה עולה כי הם סבורים שהמצב הנוכחי הוא נקודת מפנה אפשרית עבור ישראל. לפי הדיווח, בארגון הטרור חיזבאללה הביעו שמחה מהמצב בישראל, במיוחד בעקבות הודעתם של אנשי המילואים על הפסקת ההתנדבות ואי-התייצבות לשירות.

לאחר שהגיעו למסקנה כי המשבר החליש את ישראל, הנציגים שנכחו בפגישה הסכימו שעליהם להימנע מ"התערבות ישירה" במצב. הבכירים הבינו כי פרובוקציות מטעמם עלולות דווקא לסייע לראש הממשלה נתניהו, בעקבות העברת השיח הציבורי אל הזירה הביטחונית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר