נלכד המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בדיר קדיס

האירוע התרחש לפני שבועיים  כאשר תושב העיר מודיעין עלית נכנס לכפר הסמוך דיר קידס, שם המחבל דקר אותו • לאור המעצר דורשים בארגון חוננו שמייצגים את היהודי שנפצע: "למצות עימו את הדין עד תום"

אזור תפיסת המחבל. צילום: ללא קרדיט

משטרת ישראל לכדה בימים האחרונים מחבל שדקר יהודי וניסה לדקור יהודי נוסף בכפר פלשתיני סמוך למודיעין עלית. לאור המעצר דורשים בארגון חוננו שמייצגים את היהודי שנפצע: "למצות עימו את הדין עד תום".

משטרת ישראל חוקרת בימים האחרונים את המחבל הצעיר בן מיעוטים החשוד בדקירת יהודי שנכנס לכפר דיר-קדיס, הסמוך לעיר מודיעין עלית. אירוע הדקירה תועד בסרטון שהופץ בטיקטוק בה נראה המחבל רודף אחרי היהודי, ומנסה להמשיך לדקור אותו פעמים נוספות. במענה לפניה של ארגון עו"ד בלייכר, אשר מייצג את היהודי מטעם ארגון חוננו, אמרה המשטרה כי המחבל הדוקר נתפס ומעצרו מוארך מעת לעת בבית המשפט הצבאי בעופר.

המחבל מדיר קדיס נתפס,

האירוע התרחש לפני שבועיים  כאשר תושב העיר מודיעין עלית נכנס לכפר הסמוך דיר קידס. בעת שעמד ברחוב הוא הבחין בבן המיעוטים רודף אחרי יהודי אחר ומנסה לדקור אותו בסכין. משהבחין בו, החליט המחבל לסטות ממסלולו ולהתחיל לרדוף אחריו ולנסות לדקור אותו. בשלב מסוים, ניסה המחבל לדקור את היהודי באמצעות הסכין בצווארו ובפלג גופו העליון. המתוקף אומנם ניסה להתעמת איתו, אך עם זאת הצליח המחבל לבסוף לגרום לפציעות בכתפו.

בעקבות הדקירה פונה היהודי לבית החולים ושוחרר באותו היום, עם זאת מצוין כי האירוע היה יכול להסתיים בצורה קשה יותר אילו המחבל היה מצליח לבצע את זממו. בכתב הייצוג ששלח עו"ד בלייכר למשטרה הוא כתב כי מדובר בניסיון רצח לכל דבר, אשר נעשה ממניע לאומני טרוריסטי. לאור זאת פנה היום (שני) עו"ד בלייכר לפרקליטות הצבאית בבקשה להתייחס לאירוע בחומרה הראויה, ולפעול למיצוי דין מלא עם המחבל שניסה פעמיים לבצע רצח יהודים ממניע אנטישמי.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מסר בתגובה: "אנו מברכים את כוחות הביטחון על לכידת המחבל שביצע את הפיגוע בדיר קדיס. מדובר במחבל שהיה נחוש לרצוח יהודים וניסה לבצע את זממו הרצחני כנגד שני יהודים. בדרך נס האירוע הסתיים בפציעה קלה אך דבר זה אינו יכול להביא לזיכוי המחבל ויש למצות עימו את הדין עד תום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר