בעקבות מכתב הטייסים: שר הביטחון פועל כדי להגיע להסכמות על עילת הסבירות

מלשכתו נמסר כי הוא "פועל להביא להסכמה רחבה, למנוע פגיעה בביטחון ולשמור את צה״ל מחוץ למחלוקת הפוליטית •לפי פרסום בערוץ 12 גלנט אמר למקורביו: "המצב מדאיג, יש לעכב את החקיקה״ • עוד דווח כי נבדקת אפשרות להאריך את מושב הקיץ על מנת לאפשר הגעה להסכמות על נוסח החקיקה

שר הביטחון גלנט . צילום: אורן בן חקון

בעקבות פרסום מכתב אנשי חיל האוויר היום (שישי) בו הם הצהירו שיפסיקו להתייצב לשירות במידה ותימשך החקיקה - שר הביטחון יואב גלנט מבקש לדחות את החקיקה.

השר, שמודע להיקף החותמים בקרב אנשי חיל האוויר, פועל מאחורי הקלעים מאז פרסום המכתב כדי להגיע להסכמות רחבות סביב נוסח חקיקה מוסכם - וזאת במטרה למנוע מהצבא להגיע למצב של חוסר כשירות. מטעמו של גלנט נמסר כי הוא "פועל בכל הדרכים על מנת להביא להסכמה רחבה, למנוע פגיעה בביטחון ישראל ולשמור את צה״ל מחוץ למחלוקת הפוליטית".

שר הביטחון גלנט: "מי שקורא לסרבנות - לא חלק ממחאה לגיטימית" // דובר צה"ל

על פי הפרסום בחדשות 12, שר הביטחון יואב גלנט אמר למקורביו: ״המצב מדאיג, יש לעכב את החקיקה״, זאת לאחר הקריאה של למעלה מ-1000 אנשי צוות אוויר להפסקת התנדבותם במידה והחקיקה ביום שני לביטול עילת הסבירות תעבור במליאת הכנסת. לפי דיווחים אחרים נטען כי גם יו"ר ש"ס אריה דרעי מסתייג מקידום החקיקה.

עוד פורסם כי נבדקת האפשרות להאריך את מושב הקיץ של הכנסת במטרה להביא להידברות ואולי להסכמה רחבה יותר עם חלקים מחברי האופוזיציה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר