על רקע המתיחות בגבול, אלוף פיקוד הצפון נפגש עם ראשי הרשויות בגזרה והבטיח: הסבירות לעימות נמוכה

במהלך שיחה שהתקיימה במטולה הדגיש גורדין כי הוא מודע למטרדים והציג את עמדת צה"ל לגבי תרחישים שונים • עוד אמר כי השגרה של האזרחים צריכה להימשך למרות ההתרחשויות בגזרה

אלוף אורי גורדין (ארכיון). צילום: דובר צה"ל

אלוף פיקוד הצפון אורי גורדין נפגש ביום שישי האחרון עם ראשי רשויות הגליל העליון במטולה והדגיש כי הוא מודע למטרדים ולתחושות התושבים. גורדין הציג את עמדת צה"ל לגבי התרחישים השונים בגבול ואמר כי בהערכות המצב הסבירות לעימות נמוכה. עוד הוסיף כי השגרה של האזרחים צריכה להימשך למרות ההתרחשויות מסביב.

מתיחות בגבול הצפון מול מטולה ביום השנה ה-17 למלחמת לבנון השניה, צילום: אייל מרגולין ג'יני

במהלך השיחה העלו ראשי הרשויות בפני האלוף גורדין את תחושות התושבים לאור האירועים שמתרחשים בגבול; נוכחות של פעילים, הפגנות, הפרות סדר ופרובוקציות שנעשות על ידי פעילי חיזבאללה במטרה להפר את השקט ולעורר תגובה.

כמו כן, הביעו ראשי הרשויות את עמדתם על המצב וביקשו לשמוע את עמדת צה"ל והשמועות על רוחות מלחמה המסתובבות בתקופה האחרונה.

פרובוקציה לבנונית: 18 חצו את הגבול לישראל בהר דוב | רשתות ערביות

האלוף גורדין, המודע למטרדים שהוצגו ולתחושות התושבים, לצד הרצון לשמור על השקט והשגרה, הציג את המוכנות של צה"ל ופיקוד הצפון בפרט לכל תרחיש שעשוי להתפתח.

עוד הדגיש גורדין כי בהערכות המצב של צה"ל הסבירות לעימות נמוכה בגזרה וציין כי השגרה האזרחית חייבת להימשך למרות כל מה שקורה מסביב.

חיילי צה"ל בגבול הצפוני עם לבנון, צילום: אי.אף.פי

בשבוע שעבר פעילי חיזבאללה הפגינו מול מטולה לציון יום השנה ה-17 למלחמת לבנון השנייה. הפעילים הציתו אש על הגבול, נופפו בדגלי האירגון וקראו קריאות גנאי נגד ישראל.

כמו כן, פעילי ארגון הטרור הבעירו אש שגרמה לפיצוץ מוקשים ישנים, ובתגובה ביצע צה"ל ירי אזהרה. בתקרית נפרדת, נמסר מדובר צה"ל כי מוקדם יותר היום שובש ניסיון פגיעה במכשול הגבול עם לבנון באמצעות מטען אל הרג.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר