נסראללה: אם תהיה תקיפה ישראלית על האוהל - לצעירי ההתנגדות יש הנחיה לפעול בגבול

מזכ"ל חיזבאללה התייחס לעמדה שהציב הארגון בשטח ישראל לפני כשלושה חודשים • לטענתו, המתווכים הבינלאומיים שתקו בנוגע להפרות הישראליות, והחלו לפעול במהירות כשהוקם האוהל

מזכ"ל חיזבאללה נסראללה. צילום: אי.אף.פי

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם הערב (רביעי) ואיים כי אם ישראל תתקוף את עמדת הארגון שהוקמה מעבר לקו הכחול - "לצעירי ההתנגדות יש הנחיה לפעול בגבול". בנוגע לאירוע שבו פעילי חיזבאללה התקרבו לגבול ונפצעו כתוצאה ממטען הלם כי האירוע עדיין בחקירה - ובסיומה יוחלט כיצד לנהוג.

"הקהילה הבינלאומית שמרה על שתיקה לגבי כל ההתקפות הישראליות בגבול אבל החל לפעול במהירות כאשר ההתנגדות הקימה אוהל", אבחן מזכ"ל חיזבאללה, "הישראלים לא העזו לבצע אף צעד בשטח כלפי האוהל שהוקם על הגבול ונכנסו לגישור כדי לפתור את הבעיה.

"מה שקורה בדרום לבנון הוא לא שרטוט הגבול היבשתי אלא פעולה להשבת האדמות שהאויב כבש. נוכל להחזיר את החלק הלבנוני מכפר רג'ר מהכיבוש הישראלי והאדמה הזו לא תינטש. אנחנו דורשים שהאויב ייסוג מכל הנקודות הלבנוניות הכבושות". במסגרת זאת, הוא פירט את ההפרות הישראליות מהגבול הימי ועד הכפר רג'ר, והתלונן כי ישראל משתמשת במרחב האווירי של לבנון כדי לתקוף מטרות בסוריה". עוד טען כי הגבול היבשתי נקבע עוד לפני שישראל נוסדה. 

בפתח דבריו התרברב נסראללה כי "הניצחון במלחמת תמוז הניח את היסודות למשוואת ההרתעה הקיימת עד היום לעומת שחיקת ההרתעה אצל ישראל". לדבריו, "השלום והביטחון בדרום הלבנוני נובעים מאמון האנשים ביעילות של ההרתעה הקיימת לעומת מצב האימה בצד הישראלי. האויב הישראלי שאף למנוע בכל האמצעים את ההתעצמות של כוח ההתנגדות בלבנון ולא הצליח בזאת למרות כל הנסיבות".

בנוגע למבצע בג'נין, טען נסראללה כי "המטרה של הישראלים בתוקפנות על ג'נין היתה להחזיר את ההרתעה, אבל הם קיבלו תמונה הפכוה לגמרי. ההוכחה לכישלון התוקפנות בג'נין הוא המשך פעולות ההתנגדות הפלשתינית בגדה המערבית".

זירת התקרית בגבול לבנון, צילום: אמיר שושני

מוקדם יותר היום, פיצוץ נשמע בין העיירה אלבוסתאן לנאקורה, בפאתי עיירה הסמוכה לגבול ישראל-לבנון. מצה"ל נמסר כי כמה חשודים התקרבו לגדר הגבול עם לבנון וניסו לחבל במרחב המכשול. כוחות צה״ל זיהו אותם באופן מיידי והשתמשו באמצעים על מנת להרחיקם. "נכון לרגע זה, זהות החשודים לא ידועה. אנו נמשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל ופגיעה בגדר הגבול", מסרו בצבא. בהמשך אישרו בחיזבאללה כי מדובר בפעילים שלהם. 

ראש אמ"ן: "נעשה כל מה שנדרש כדי לשמור על שקט בגבול"

ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, נאם בטקס סיום קורס קמ"נים: "אנחנו מציינים היום שבע עשרה שנים בדיוק, לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. מהלך צבאי אשר תרם לחיזוק ההרתעה של ישראל. בשבע עשרה השנים שחלפו מאז, צִידּוֹ הישראלי של הגבול משגשג ופורח. הצפון נמצא בצמיחה".

"אנחנו מביטים, לעומת זאת, אל מדינת לבנון, מעברו השני של הגבול, שבויה בשבי חיזבאללה, בחסות איראן. שם – יש משבר כלכלי חריף, מצוקה, עוני ומסכנות. הכול בחסות ההשפעה השלילית של ארגון חיזבאללה שהלבנונים הפקידו בידיו, בעל כורחם, את עתידם".

"תושבי לבנון, שערו בנפשכם; כיצד היו נראים החיים בלבנון ללא חיזבאללה ובלי השפעתה ההרסנית של איראן. ובמקום זאת – עם הסכם שלום בין מדינת לבנון למדינת ישראל. דמיינו את לבנון פורחת ומשגשגת. מתפתחת. במקום שקט, יציבות, צמיחה ושגשוג, חיזבאללה והעומד בראשו ממשיכים, גם בימים אלה, לייצר פרובוקציות. אגף המודיעין עוקב וקשוב למזימותיו. אנחנו ערים, נחושים וחזקים. שלא יִטְעוּ בנו, נעשה כל מה שנדרש כדי לשמור על שקט בגבול הצפון, כמו בשאר הגבולות. כך נהגנו בעבר וכך ננהג גם בעתיד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר