קצין צה"ל לשעבר חשוד שרצח את אשתו, נמלט מהשוטרים - וירה בעצמו

גיא שפירא, הייטקיסט בן 49 ממעלה אדומים, חשוד כי רצח את אשתו רחל וניסה לביים זאת כהתאבדות • לזוג ילד בן 14 שלא היה בבית בעת המקרה • אלה נישואיה השניים של רחל, חרדית לשעבר שלה שישה ילדים מנישואים קודמים • לאחר שמנתיחת גופתה עלה כי מפרקתה נשברה כתוצאה מחנק, המשטרה פתחה במצוד אחר הבעל • הוא נעצר במחסום משטרתי, יצא מהרכב וירה בעצמו לעיני השוטרים

רחל אייזנשטדט ז"ל וגיא שפירא המואשם שרצח אותה, צילום: מתוך הפייסבוק

החשד למקרה התאבדות התברר כטרגדיה בלתי נתפסת של אלימות במשפחה: גיא שפירא, בן 49, איש הייטק, קצין לשעבר בצה"ל, חשוד ברצח אשתו רחל, זאת למרות שניסה לביים ולהציג זאת כהתאבדות. הוא הודה במעשה והסביר כי עשה זאת בשל רצונה להתגרש ממנו. שפירא נפצע קשה מאוד כשירה בעצמו, לאחר שנעצר במחסום משטרתי בתום מצוד אחריו.

רצח את אשתו, נמלט מהשוטרים – וירה בעצמו // צילום: יוני ריקנר

האירוע הקשה, שהיה עד כה תחת צו איסור פרסום, התרחש ביום ראשון לפני כשבועיים וחצי, יממה לפני ערב חג הסוכות. בני הזוג התגוררו בעיר מעלה אדומים עם בנם בן ה-14. לרחל, בת 50, חרדית לשעבר, אשר עבדה במשך 17 שנים באגף התחקירים במוזיאון יד ושם, היו אלה נישואים שניים. מנישואיה הראשונים יש לה שישה ילדים גדולים.

באותו בוקר לקח שפירא את בנם לבית הספר וכשחזר לביתם חנק, כך על פי הודאתו, את רחל עד שמתה. לאחר מכן ביים זירת התאבדות. הוא לקח סכין, חתך את הווריד בפרק כף ידה והניח אותה באמבטיה מלאה במים יחד עם הסכין. לאחר שווידא כי היא מתה כעבור כשעתיים-שלוש, התקשר למד"א וסיפר כי מצא את אשתו באמבטיה, לאחר שניסתה להתאבד. במד"א הנחו אותו כיצד לבצע בה החייאה, אך כאמור בשלב זה רחל כבר הייתה ללא רוח חיים.

הוארך מעצרו של קצין צה"ל לשעבר ממעלה אדומים החשוד ברצח אשתו // צילום: משה בן שמחון

לאחר שהתקבל במשטרה הדיווח על ה"התאבדות" לכאורה, הגיעו שוטרים לזירה ופתחו בחקירה בהתאם לנוהל. גופתה של רחל נשלחה לנתיחה באבו כביר כדי לוודא כי אכן מדובר בהתאבדות. כעבור יממה הגיעו תוצאות הנתיחה הראשונית, וממנה עלה כי מפרקתה נשברה כתוצאה מחנק. בשלב זה הפך הבעל לחשוד ברצח, והשוטרים התקשרו אליו וביקשו ממנו להגיע למשטרה, אך הוא התחמק והחל אחריו מצוד כשמכתב שהשאיר הצביע על כוונתו להתאבד.

זירת הרצח במעלה אדומים, צילום: יוני ריקנר

באמצעות שימוש באמצעים טכנולוגיים ומעקב, ידעה המשטרה כי הוא נוסע לכיוון דרום. השוטרים פתחו במרדף אחריו, עד שבבית קמה הוא עלה על מחסום דוקרנים שהניחו שוטרי משטרת מחוז דרום כדי לעצור אותו, גלגלי הרכב נוקבו והרכב נעצר. עוד בטרם הספיקו השוטרים להתקרב אליו, הוא יצא מרכבו וירה בעצמו מולם באמצעות אקדחו האישי. כתוצאה מהירי שפירא נפצע קשה מאוד ואושפז בביה"ח סורוקה בבאר שבע. כעבור כמה ימים, כאשר התאושש, נחקר והודה במעשה ואף שחזר אותו. בני הזוג לא היו מוכרים למשטרה ולרווחה, ולא היו תלונות קודמות שלה נגדו. מעצרו הוארך עד ליום רביעי, 13.10.

עו"ד עידן גמליאלי, שמייצג את גיא שפירא מטעם הסנגוריה הציבורית: "מדובר באירוע טרגי וקשה. גיא שיתף פעולה עם החוקרים ומסר את גרסתו להשתלשלות האירועים. לדבריו, לא הייתה לו כל כוונה לגרום למותה של המנוחה. אנו ממתינים לסיום החקירה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר