כוחות הכיבוי בשריפה בכוכב יאיר. צילום: כב"ה

חשד: השריפה בכוכב יאיר - הצתה מכוונת

השריפה השתוללה בכוכב יאיר לפני עשרה ימים • 23 צוותי כיבוי ו-6 מטוסים נאבקו בלהבות בתנאי מזג אוויר קיצוניים • שלושה מבנים נפגעו בשריפה שהתפשטה במהירות

[object Object]

חקירת השריפה שהשתוללה בכוכב יאיר לפני עשרה ימים חושפת ממצאים מדאיגים: על פי המידע שהגיע לידי "ישראל היום", החוקרים מצביעים על הצתה מכוונת בשני מוקדים נפרדים, כשהחשד המרכזי הוא כי מדובר בפעילות חבלנית עוינת (פח"ע).

שריפת הענק בכוכב יאיר | ללא קרדיט

האירוע התרחש ב-24 באוקטובר, יום בו שררו תנאי מזג אוויר קיצוניים במיוחד בכל רחבי הארץ. השילוב של טמפרטורות גבוהות באופן חריג, רוחות עזות ותנאי יובש קיצוניים יצר תנאים מושלמים להתפשטות מהירה של האש. שריפת החורש, שהחלה באזור הפתוח, התפשטה במהירות מסוכנת לעבר קו הבתים ביישוב, כשהרוחות החזקות מלבות את הלהבות ומאיצות את התקדמותן.

כוחות הכיבוי הגיבו במהירות למצב החירום, עם הפעלת מערך חירום נרחב שכלל 23 צוותי כיבוי קרקעיים ושישה מטוסי כיבוי. הלוחמים נאלצו להתמודד עם תנאי לחימה באש מהקשים ביותר: טמפרטורות חום קיצוניות ששררו באזור, להבות שהתנשאו לגובה רב, ועשן סמיך שסיכן את חייהם. למרות הסיכון המשמעותי, הצוותים פעלו ללא לאות כדי להגן על חיי התושבים ורכושם.

אחד הבתים שנשרפו בכוכב יאיר., צילום: דוברות כב"ה

הנזק שנגרם כתוצאה מהשריפה היה משמעותי: בית אחד ספג פגיעה קשה, בית נוסף נפגע באופן חלקי, ומחסן נפגע אף הוא. התושבים, שחזו בעשן המיתמר מבתיהם, חוו שעות של חרדה עד להשתלטות על האש.

כוחות הכיבוי פועלים בשריפה בכוכב יאיר, צילום: דוברות כב"ה

בתגובה לאירוע, גורמים במערך הכבאות וההצלה מסרו כי ההצתה בוצעה בידי אדם במספר מוקדים. הם הדגישו כי תחנת השרון, כמו בכל שנה, נערכה מבעוד מועד לתרחיש של הצתות זדוניות. ההיערכות כללה סיורים יזומים באזורים המועדים לפורענות, מיפוי מדוקדק של השטח ומוקדי סיכון פוטנציאליים, וכן משלוח מכתבי התראה ליישובים בדבר הצורך בניקוי שטחים שעלולים להוות סיכון בטיחותי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו