בית המשפט זיכה: "האם התפרצה בזעם לאחר שסבלה מאלימות והשפלות"

אישה שעברה התעללות מתמשכת מצד בן זוגה הואשמה כי תקפה אותו, לאחר שהוא טען כי דחפה אותו • לטענתה מדובר היה בתלונת שווא, ועורך הדין שלה הציג ראיות המעידות על אלימות שהפעיל המתלונן כלפיה • בית המשפט קבע שהאלימות שהפעילה האישה היא ברף הנמוך ביותר - וזיכה אותה מכל אשמה

ביהמ"ש קיבל את טענות ההגנה וזיכה אותה מהעבירה המיוחסת לה (אילוסטרציה). צילום: גדעון מרקוביץ'

אם לשני ילדים שחיה בתוך גיהינום של אלימות והשפלה, הואשמה דווקא היא בתקיפת בן זוגה, לאחר שהוא טען כי דחפה אותו. בית המשפט קבע שהאלימות שהפעילה האישה היא ברף הנמוך ביותר - וזיכה אותה מכל אשמה.

בית המשפט גזר 21 שנות מאסר על גבר שרצח את אשתו בעכו (ארכיון) // מישל דוט קום

על פי כתב האישום, במהלך ויכוח בין בני הזוג, דחפה האישה את בעלה והיכתה אותו בגבו ובפניו. הוא רץ להגיש תלונה במשטרה, ולטענתה מדובר היה בתלונת שווא.

עו"ד עמיקם שוחט, שייצג את הנאשמת מטעם הסנגוריה הציבורית, טען כי מדובר באישה שעברה התעללות מצד בן זוגה: הוא הציג ראיות המעידות על אלימות שהפעיל המתלונן כלפיה, וטען כי למתלונן יש מניע להגיש תלונת שווא כדי להימנע מתשלום הכתובה במסגרת הגירושין. 

הנאשמת סיפרה על ההתנהלות הקשה מצידו של בעלה. במהלך עדותה, הגיש עו"ד שוחט דיסק ובו חמישה סרטונים המוכיחים אלימות רגשית ופיזית. אחד מהסרטונים מחריד במיוחד, ובו הילד אומר לאמו: "אבא אמר שהוא יהרוג אותך". בתגובה להצגת הסרטונים, הנאשמת ציינה: "הסרטונים הם תוצאה של לילות ללא שינה. הוא רדה בי וטען שאני מתכתבת עם גברים ובוגדת בו. אני חוויתי ממנו אלימות נפשית, פיזית וכלכלית".

אלימות נגד נשים(אילוסטרציה), צילום: GettyImages

בעקבות זאת, ביהמ"ש קיבל את טענות ההגנה וזיכה אותה מהעבירה המיוחסת לה. "האלימות שהפעילה הנאשמת כלפי המתלונן היא ברף הנמוך ביותר", קבע. עוד הדגיש ביהמ"ש כי "מעשיה של הנאשמת אינם נטועים בחלל האוויר, אלא הם תוצאה של מציאות מורכבת שבה חוותה אלימות והשפלה".

השופט גם ציין כי "ההתנהגות של הנאשמת משקפת התפרצות זעם שנובעת ממצב רגיש של חוסר אונים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר