גורש - וספג איומים (אילוסטרציה). צילום: GettyImages

אל תשליכני לעת זקנה: הבת סילקה מהדירה, האב קיבל פטור מהחובות

תושב באר שבע, בן 78, צבר חובות של עשרות אלפי שקלים לחברת עמידר בעקבות פלישת בתו לדירתו יחד עם שני ילדיה, שהוציאו אותו מהדירה באיומים • על אף פניותיו למשטרה ולגורמי הרווחה, הוא לא קיבל עזרה, בעוד בתו המשיכה להתגורר בדירה • הרשמת קבעה שאין קשר בין החייב לבין החובות שנוצרו, שהם של בתו ולא שלו, והורתה לעמידר לטפל בזכאותו לדיור ציבורי ולוודא שהחובות לא יושתו עליו

[object Object]

יש סיפורים שקשה להאמין שהם קורים במדינת ישראל בשנת 2024, אבל הנה, הם קורים ועוד איך. הכירו את תושב באר שבע, בן 78, שעלה ממרוקו בשנות ה־50. כמו רבים, גם הוא עבר חיים לא פשוטים. גרוש, אב לארבעה, סובל ממחלות והעביר את ימיו בדירת עמידר בבאר שבע, עד שבתו גירשה אותו בכוח מהדירה שלו.

ללא רחמים: קשיש מרותק לכסא גלגלים נשדד בכפר סבא (ארכיון) // המבצר

הבת צברה חובות, והחברה פתחה נגדו תיק הוצאה לפועל - עד שהרשמת ענת אסידו תורג'מן קבעה מתן הפטר (פטור מהחוב). החייב מתגורר כיום בדירה שכורה בבאר שבע. מצבו הרפואי והכלכלי קשה - הוא סובל מבעיות רפואיות שונות, כולל סוכרת ובעיות לב, ולוקה בראייתו. הכנסתו היחידה מגיעה מקצבאות הביטוח הלאומי, ואין לו כושר השתכרות. בינתיים הוא צבר חובות של עשרות אלפי שקלים לחברת עמידר בעקבות פלישת בתו לדירתו יחד עם שני ילדיה.

הם הוציאו אותו מהדירה באיומים, ופלשו אליה באופן לא חוקי. על אף פניותיו למשטרה ולגורמי הרווחה, החייב לא קיבל עזרה, ובעוד בתו המשיכה להתגורר בדירה - חובות הדירה הוטלו עליו. הרשמת הביעה ביקורת חריפה על כך שהרשויות השונות, כולל חברת עמידר, התעלמו ממצבו של החייב והניחו שהחוב שנצבר בעקבות התנהלות בתו יושת עליו.

דירות עמידר. מבנים משנות ה-60' (ארכיון), צילום: עמידר

הרשמת קבעה שאין קשר בין החייב לבין החובות שנוצרו, והורתה לעמידר לטפל בזכאותו לדיור ציבורי ולוודא שהחובות של בתו לא יושתו עליו. בהחלטתה, ציינה הרשמת כי תיק חדלות פירעון נפתח בראשית שנת 2024. היא קבעה שמצבו הבריאותי והכלכלי של החייב, יחד עם גילו והיעדר כושר ההשתכרות שלו, לא מאפשרים לו לפרוע את חובותיו, ולכן נדרשת פעולה מיידית. על כן, ניתן צו להפטר לאלתר מחובותיו.

כמו כן, הרשמת הורתה לעמידר לפעול להעברת הזכאות לדירת עמידר על שמו של החייב, ללא כל קשר לבתו הפולשת. בהחלטתה, אסידו תורג'מן מתחה ביקורת על התנהלות המשטרה, גורמי הרווחה ועמידר, שלטענתה עצמו עיניהם לנוכח הפגיעה בחייב הקשיש. היא הבהירה כי יש לפעול מיידית לתיקון העוול שנגרם לו, והורתה שהחלטתה תועבר גם לגורמי הרווחה בבאר שבע ולהנהלת עמידר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו