מצלמות הגוף תיעדו: קטין נעצר לאחר שהסיע 31 ילדים ברכב

בן 17, תושב הפזורה נתפס כשהוא נוהג ברכב ללא רישיון מתאים וללא מלווה - ברכב שבו ניתן להסיע עד 19 נוסעים • החשוד נלקח לחקירה, רשיונו נשלל ובהמשך קיבל זימון לדין בבית המשפט

תיעוד ממצלמת הגוף: המשטרה תפסה קטין שהסיע ברכב הסעות 31 ילדים. צילום: דוברות המשטרה

המשטרה עצרה בימים האחרונים קטין בן 17 בחשד שנהג ברכב הסעות ללא רישיון מתאים וללא מלווה, אשר מחויב לו במסגרת היותו נהג חדש. הקטין, תושב פזורת לקייה, הסיע 31 ילדים לא חגורים ברכב בו ניתן להסיע עד 19 נוסעים. 

החשוד נלקח לחקירה בתחנת העיירות ובהמשך קיבל הזמנה לדין בבית המשפט. כמו כן, רישיונו נשלל למשך 30 יום והרכב הושבת לתקופה זהה.

תיעוד ממצלמת הגוף: המשטרה תפסה קטין שהסיע ברכב הסעות 31 ילדים // דוברות המשטרה

"היחס אל החינוך הבדואי - כאב ראש"

מהמועצה לכפרים נמסר בתגובה: "כבר שנים אנחנו מתלוננים במשרד החינוך ובכל רשות אפשרית על מחדלי הסעות התלמידים בכפרים. מי שהיה אמור לתפוס את הנהג הרבה לפני המשטרה הם פקחי משרד החינוך, אך הם פשוט לא נמצאים בשטח - ומי שסובלים הכי הרבה הם התלמידים והוריהם, שנאלצים להתמודד עם מחדלים קשים שאינם מתוקנים לאורך שנים.

"את משרד החינוך זה פשוט לא מעניין. יחסו אל החינוך הבדואי הוא כאל 'כאב ראש' שממנו יש להיפטר, באמצעות הקמת רשות נפרדת לחינוך הבדואי, כאילו לא מדובר באזרחים שווים, אלא בנתינים של מדינה קולוניאליסטית. זוהי השיטה הקבועה של המדינה: הפקרה עד שהמצב נהיה מחריד, ואז 'הפללה' של נושאים אזרחיים, תוך הפניית אצבע מאשימה אל הקרבנות. צריך להיות ברור: חוסר פיקוח קיצוני כל כך היה מטפח מינהל לא תקין ושחיתות גם ביישובים היהודיים המבוססים ביותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר