ניסיון הונאה במבחן התיאוריה: נכנס עם זהות בדויה - יצא עם עבודות שירות

עובדת המקום זיהתה שהאיש, תושב הדרום, אינו מופיע ברשימת הנבחנים • בית המשפט גזר על על המתחזה שלושה חודשי עבודות שירות וקנס של 1,500 שקלים

משרד התחבורה. צילום: אורן בן חקון

תושב הדרום תכנן להיבחן במבחן תיאוריה במשרד הרישוי עבור מישהו אחר, כשהוא מתחזה לו בעזרת תעודת זהות מזויפת. אך עובדת המקום זיהתה שמשהו לא בסדר, ושהאיש המבקש להיבחן אינו האדם ששמו מופיע ברשימת הנבחניםעובדת המקום זיהתה שמשהו לא בסדר, ושהאיש המבקש להיבחן אינו האדם ששמו מופיע ברשימת הנבחנים. כעת, אחרי שניסה לרמות את המערכת, בית המשפט גזר על על המתחזה שלושה חודשי עבודות שירות וקנס של 1,500 שקלים.

ניסה לזייף את זהותו במבחן תיאוריה , צילום: ללא קרדיט

המקרה התרחש לפני כשנה וחצי, כשהנאשם הגיע למשרד הרישוי עם תעודת זהות מזויפת והתכוון לעבור מבחן תיאוריה בשביל מישהו אחר. הוא הציג את עצמו כאותו אדם אחר, אבל עובדת משרד הרישוי התחילה לחשוד בו. היא התקשרה למשטרה, וכשהשוטר הגיע, הנאשם עדיין ניסה להמשיך לטעון שהוא אותו אדם שמופיע בתעודה. מובן שסוף הדבר היה שהמתחזה נעצר במקום.

התביעה דרשה עונש של שבעה חודשי עבודות שירות, והדגישה את החומרה שבזיוף מסמך רשמי כדי לזכות ברישיון נהיגה במרמה, משום שמדובר בפעולה המסכנת את ביטחון הציבור. מנגד, הסנגורית ציינה כי מרשה לא קיבל שום תמורה וכי לא נגרם נזק, מכיוון שהוא נתפס לפני שהספיק לעבור את מבחן התיאוריה.

השופט יוסי טורס, שהסתפק בשלושה חודשי עבודות שירות, ציין כי שימוש בתעודת זהות מזויפת כדי לעבור מבחן תיאוריה הוא עבירה חמורה שמסכנת את הציבור, ואם היה מצליח - מישהו לא כשיר לנהוג היה עולה על הכביש.

"פוטנציאל הנזק הגלום במעשים ברור, וככל שהיה מצליח הנאשם במשימתו, היה מאפשר בכך נהיגה של מי שלא בקיא בחוקי התנועה", כתב בגזר הדין. "עם זאת, הבאתי בחשבון שהנאשם לא הצליח בתוכניתו, אך רק בשל ערנותה של העובדת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר