המשטרה חזרה בה לאחר שעות: אשת החינוך שחגגה את 7 באוקטובר - לא נעצרה בגין הסתה

מאחר שמעצר בגלל חשד להסתה דורש אישור מקדים של היועמ"שית, במשטרה ציינו כי בניגוד להודעה השגויה שהוציאה לא נעשה שימוש בסעיף זה

רוקדת לצלילי שיר משמח. הסרטון של המורה שנעצרה. צילום: חשבון הטיקטוק של אשת החינוך העצורה

המשטרה פרסמה בצהריים (שלישי) הבהרה לפיה אשת החינוך מבית ספר בנצרת, שהעלתה אתמול סרטון עם כיתוב "ביום הזה 7/10/23" כאשר היא רוקדת בתוך המוסד, נעצרה אמש בגין התנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור ולא בשל הסתה כפי שפורסם בתחילה. מעצרה של החשודה הוארך היום בבית משפט השלום בנצרת ביומיים.

אשת החינוך החשודה במשטרה, צילום: דוברות המשטרה

לדברי הפרקליטות, חקירת עבירות הסתה, לרבות במקרה האמור, מחייבות אישור מוקדם של הפרקליטות. במקרה זה לא התבקש אישור חקירה. עוד מדגישים בפרקליטות כי הגם שההחלטה בדבר המעצר ודרך המעצר נתונה לשיקול דעתה של המשטרה, הרי שבנסיבות המקרה שפורסמו, לא ברורה החלטת המשטרה לאזוק את החשודה ולכסות את עיניה עם פלנלית.

מאחר שסעיף הסתה דורש את אישור מקדים של היועמ"שית, במשטרה ציינו כי בניגוד להודעה השגויה מאתמול לא נעשה בו שימוש במקרה זה. זה.גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פרסם בשרתות החברתיות כי נעשה שימוש בסעיף הסתה.

סרטון השמחה של אשת החינוך מהצפון כלפי הנעשה בשבעה באוקטובר | חשבון הטיקטוק של אשת החינוך

בהודעת המשטרה נמסר כי "היא תמשיך לפעול בנחישות נגד המזדהים עם מעשי טרור והמשבחים מעשים אלו בזמן מלחמה, במרחבי הרשת החברתית ובכל מקום אחר".

בסרטון שפרסמה ברשת הטיקטוק, נראית האישה כשהיא רוקדת בשטח בית ספר בו היא עובדת בנצרת, ברקע מתנגן שיר עם המילים: "Another good time", ועל המסך מופיע הכיתוב: "ביום הזה 7/10/23". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר