בשל המחסור החריף בחלקי חילוף: זינוק בגניבות רכב ברחבי הארץ

מנכ"ל איתוראן: "מתחילת שנת 2024 יש גידול של 17% במעצר חשודים" • אזור גוש דן ממשיך להוביל את טבלת הגניבות • וגם: זו השיטה המועדפת על הגנבים

מגרש מכוניות בירושלים. צילום: דודי ועקנין

גניבות הרכב ממשיכות לאתגר את ישראל, כאשר מחקר חדש חושף מגמות מדאיגות בשל המחסור החמור בחלקי חילוף. מגמת גניבות הרכב ממשיכה לעלות, בדומה לתקופה המקבילה בשנה שעברה והצפי להמשך הגידול במגמת גניבות קיים גם לגבי הרבעון הרביעי של שנת 2024.

ניר שרצקי, מנכ"ל חברת איתוראן, ציין כי "מתחילת שנת 2024 יש גידול של 17% במעצר חוליות חשודים בגניבות רכב לעומת התקופה המקבילה בשנת 2023. בשנת 2024 הובילה חברת איתוראן למעצרן של 615 חוליות חשודים בגניבות רכב".

מחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב ברבעון השלישי של השנה, על פי מדגם ארצי של 850,000 כלי רכב קובע, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים עולה כי גוש דן ממשיך להוביל את טבלת הגניבות עם 50% מכלל האירועים. ואחריו נמצא אזור השרון עם 17%, אזור השפלה עם 10%, הדרום וירושלים-מודיעין עם 9% (כל אחד), אזור הצפון עם 4% ויו"ש עם 1%. 

בחציון הראשון של השנה, בחלוקה לפי סוג הרכב הגנוב עלה כי  31% מכלי הרכב שנגנבו היו פרטיים, 50% ג'יפים וג'יפונים, 10% אופנועים, 6% רכב מסחרי, 2% משאיות וכלי צמ"ה - 1%.

חלקי חילוף לכלי רכב, צילום: דודי ועקנין

ברבעון השלישי של 2024 התמקדו גנבי הרכב בהעברת הרכבים הגנובים בפרט דרך פרצות על ציר ראשי 443 כביש 5 ודרך המחסומים, לרשות הפלשתינית לערים רמאללה, קלקיליה וטול כרם הנמצאות בסמוך למרכז הארץ ואשר משמשות עבור הגנבים ערי מקלט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר