אחרי שהאשימו את הבן: האב נמצא אחראי לסמים שנמצאו בדירה

הוגש כתב אישום נגד הצעיר בגין החזקת סמים, החזקת סכין ונהיגה בזמן פסילה • האב התגורר בדירה שכורה שממנה נדרש הבן לפנות את חפציו של האב, במהלך הפינוי נמצא המעיל ובו הסמים • לאחר טענות עורך דינו של הבן, בית המשפט קבע כי יש לזכות את הנאשם מכל האשמות שהועלו נגדו

.. צילום: .

בסיפור שנשמע כאילו נלקח מתוך סדרת דרמה משפטית זיכה בית משפט השלום צעיר בשנות ה־30 לחייו מעבירת החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, לאחר שהתגלה כי הסמים שנמצאו בדירתו אינם שייכים לו אלא לאביו, אסיר לשעבר.

לפני כשנתיים וחצי הוגש כתב אישום נגד הצעיר בגין החזקת סמים, החזקת סכין ונהיגה בזמן פסילה. כל אחת מהעבירות האלה היתה עלולה להוביל לתוצאה קשה עבור הנאשם, אך עורך דינו, יפתח לנדאו מהסנגוריה הציבורית, טען כי החומרים המדוברים נמצאו במעיל השייך לאביו של הנאשם, ולא לו.

האב, שהיה אסיר תקופה ממושכת, התגורר בדירה שכורה שממנה נדרש הבן לפנות את חפציו של האב. במהלך הפינוי נמצא המעיל ובו הסמים, שהובילו להאשמות נגד הבן.

עוד טען עו"ד לנדאו כי עבירת החזקת הסכין, שנמצאה במכנסיו של הנאשם בעת חיפוש, צריכה להימחק מכתב האישום, זאת משום שהחיפוש שבוצע היה בתוך ביתו של הנאשם ולא מחוצה לו, ולכן אינו נחשב לעבירה על החוק. באשר לעבירת הנהיגה בזמן פסילה טען הסנגור כי התיק המתייחס לעבירה זו נידון כבר בתיק אחר, ולכן אין מקום לכלול אותה בכתב האישום הנוכחי.

אחזקת הסכין אינה עבירה על החוק, מפני שהחיפוש בוצע בבית הנאשם, צילום: רפאל בן ארי

בית המשפט קיבל את טענות ההגנה וקבע כי יש לזכות את הנאשם מכל האשמות שהועלו נגדו, לרבות החזקת הסמים והחזקת הסכין. פסק הדין, שניתן לפני יומיים, משקף את קבלת עמדת ההגנה כי אין קשר בין הנאשם לבין הסמים שנמצאו בדירה, וכי עבירת החזקת הסכין אינה רלוונטית במקרה זה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר