מפגין על מכסה המנוע: אישום נגד תושב ירושלים שניסה לדרוס בהפגנת החטופים

נווה בן יתח מואשם בעבירות של מעשה פזיזות וניסיון לחבלה חמורה • חזית רכבו נגעה ברגלו של אחד המפגינים שנאלץ לטפס על הרכב על מנת שלא ייפול מתחתיו • למרות הפצרותיו של המתלונן שיעצור, המשיך בן יתח בנסיעה פרועה

תיעוד מטורף מאיילון: רכב נסע בפראות עם מפגין על מכסה המנוע // השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש היום (רביעי) כתב אישום נגד נווה בן יתח, בן 29, תושב ירושלים, אשר ניסה לדרוס מפגין וגרר על מכסה המנוע של הרכב מפגין אחר בהפגנה לשחרור החטופים בנתיבי איילון בחודש מרץ. הוא מואשם בעבירות של מעשה פזיזות ורשלנות וניסיון לחבלה חמורה.

קרובי חטופים ומפגינים חוסמים את איילון דרום: "נתניהו גורר את המלחמה", צילום: .
רכב גורר מפגין על איילון, צילום: ללא

האירוע התרחש במהלך הפגנה להשבת החטופים בנתיבי איילון, סמוך למחלף ארלוזורוב. הנאשם נסע ברכבו ונעצר כשחזית הרכב נוגעת ברגלו של אחד המפגינים. המפגין נאלץ להשעין ידיו על מכסה המנוע ובהמשך אף לעלות עליו מחשש שייפול מתחת לרכב שהמשיך בנסיעה איטית.

כשהמתלונן על מכסה המנוע, מפציר בו שייתן לו לרדת, האיץ הנאשם את מהירותו. הוא החל בנסיעה נמהרת, מזגזג בחדות בין נתיבים, מטלטל את הרכב, מאט ומאיץ לסירוגין, ואף בלם בפתאומיות, תוך סיכון חייו של המפגין. כל אותה העת המפגין אחז במגבי השמשה בידו האחת ובשנייה ניסה לסמן לנאשם לעצור, אך ללא הועיל.

הנסיעה הפרועה נמשכה עד שהנאשם עבר את המחלף, שם האט והמפגין ניצל את ההזדמנות לקפוץ מהרכב הנוסע. בן יתח מואשם בנוסף שנסע לכיוון מפגין אחר שניסה לגרום לו לעצור, כך שהלה נאלץ לקפוץ הצידה כדי להימנע מפגיעה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר