"אני לא מצליח לישון": הצעיר הערבי שהוכה על ידי חייל צה"ל, עדיין מתקשה להתאושש מהמקרה

מאהר אסרעייה (19), תושב אחד הכפרים הלא-מוכרים סמוך לערד, השמיע מרכבו מוזיקה ערבית בעוצמה גבוהה בתחנת הדלק בה הוא עובד • חייל ביקש ממנו לצאת החוצה מחנות הנוחות ואז היכה אותו • בראיון ל"ישראל היום" הוא משחזר: "החייל אמר לי - תכבה את האוטו או שאני אהרוג אותך יערבי"

כותרת: לוחם צה״ל תועד הולם בעובד בדואי בתחנת דלק בדרום הארץ

מאהר סראיעה הצעיר בן ה-19 שהותקף על ידי חייל צה"ל בתחנת הדלק בכפר עזה ביום ראשון האחרון מספר על התקרית העצובה בשיחה עם "ישראל היום", אביו קצין צה"ל 27 שנים בערבה, אבל המכה הנפשית שקיבל מעבר למכה הפיזית לא עוזבת אותו כבר יומיים, "אני לא מצליח לישון", מספר.

בשעות הצהריים בתחילת השבוע הוא יצא מביתו שליד כסייפה לכיוון תחנת הדלק בה הוא עובד כבר שנתיים, החנה את רכבו אך לא דומם את המנוע ונכנס לתחנת הדלק, "השארתי מוזיקה, אבל לא בקול גבוהה, נכנסתי להחליף את העובד, החייל עבר ליד האוטו שלי וחיפש, "של מי האוטו, של מי האוטו", אמרתי לו זה שלי. אמר לי בצורה מגעילה, "בוא בוא תכבה את המוזיקה".

חייל צה"ל מכה עובד ערבי בתחנת דלק בכפר עזה, צילום: מצלמות האבטחה

דיבר מסריח ורק צעק, בצורה מגעילה, אמרתי לו אני מכבה, נתן לי מכה מאחורה בוקס. אמרתי למה אתה מרביץ לי, אני אזמין לך משטרה".

בהמשך החייל צעק לעברו, מאהר השיב לו, "הוא הכין את הנשק שלו, דרך אותו, שם את הנשק על החזה שלי כמעט וצעק, 'תכבה את האוטו או שאני אארוג אותך יערבי", אמרתי לו אתה גזען, ככה?! נתן לי עוד בוקס בצד שמאל. אני דיברתי איתו בכבוד, הגדלתי ראש ואז שתקתי. אמרתי שהוא פשוט יהרוג אותי שם, אמר ערבי ועוד כמה דברים. הגיע הסגן של המשמרת קראו לו אמרו שיש בעיה עם מאהר והחייל. הגיע שאל מה קרה וגם קיבל אגרוף איברהים. איים עם הנשק שלו שוב".

אביו של מאהר קצין בצה"ל 27 שנים, "הוא משרת בערבה, אני סיפרתי לו הוא אמר שהוא ייטפל בזה, אתמול לא הרגשתי טוב בכלל, הלכתי לסורוקה ולא יכולתי להסתכל על חיילים, ואני עובד שם שנתיים וכל החיילים שם חברים שלי, שואלים איפה מאהר למה לא הגיע לעבודה. הלכתי להגיש תלונה בתחנת שדרות, אמרו לי ללכת למצ"ח, הגענו לשם וביקשנו לטפל, אמרו לנו שוב להגיש בתחנת משטרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר