ביהמ"ש קיבל את עמדת האם. צילום: אילוסטרציה

ילדים תבעו את אמם: "היא מבזבזת לנו את הירושה"

אביהם של שני התובעים הוריש לאשתו את כל רכושו • בצוואתו נכתב כי אם האם לא תהיה בחיים, הרכוש יתחלק בין ששת ילדיהם • האם מכרה אחד מהבתים ב-4.4 מיליון ש"ח וחילקה את הכסף בין ארבעה מילדיה • שני הילדים שלא קיבלו חלק תבעו אותה, אך בית המשפט דחה את תביעתם

[object Object]

סכסוך משפחתי על ירושה הסתיים לאחרונה בדחיית תביעה שהגישו שני ילדים נגד אמם. הילדים ביקשו לאסור על האם למכור נכסים או רכוש שבבעלותה, בטענה כי היא מבזבזת את הירושה שהותיר אביהם המנוח. האם, מצידה, הבהירה שאין בכוונתה להותיר את התובעים ללא רכוש, וטענה כי פעלה במסגרת זכויותיה. בית המשפט קיבל את עמדת האם ופסק לטובתה, וחייב את הילדים לשלם 70 אלף שקלים הוצאות משפט.

הוריהם של שני התובעים ערכו צוואה הדדית בשתי צוואות נפרדות. האב הלך לעולמו, ובצוואתו הורה שכל רכושו יעבור לאשתו. בצוואה נכתב עוד כי אם אשתו לא תהיה בחיים, הרכוש - שכלל כמה בתים - יתחלק בין ששת ילדיו. לאחר כמה שנים מכרה האם את אחד הנכסים בסכום של 4.4 מיליון שקלים וחילקה את תמורתו בין ארבעה מילדיה.

האב הלך לעולמו, ובצוואתו הורה שכל רכושו יעבור לאשתו, צילום: צילום המחשה: GettyImages

שני הילדים שלא שותפו בתמורה טענו שכוונת האב בצוואתו היתה שהאם תקבל את זכויותיו ברכוש רק כסוג של "פיקדון" לשימושה השוטף, אולם עליה לשמור על הבתים כדי להורישם להם לאחר מותה.

האם טענה באמצעות עורכות הדין ליהיא כהן־דמבינסקי וורד שורצמן כי אין מקום לפרש את הצוואה של האב כך שיוגדר בה "יורש אחר יורש" - וכך לכאורה תחויב האם לשמור את רכושו של האב. 

עוד נטען כי התובעים לא הצליחו להוכיח שמטרת האם במכירת הנכס היתה לרוקן את העיזבון שירשה, ולהותיר את הילדים ללא ירושה עתידית. כמו כן, נטען כי לא ניתן לחקור אדם על תוכן צוואתו כל עוד הוא בחיים, גם אם הצוואה אינה ניתנת לשינוי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו