אישום נגד בן 50 שהשיג במרמה פרטי אשראי מקשישים ו"עקץ" אלפים מחשבונותיהם// דוברות המשטרה

אישום נגד בן 50 שהשיג במרמה פרטי אשראי מקשישים וגנב עשרות אלפים מחשבונותיהם

עפי כתב האישום , החשוד נהג להגיע לכספומטים, לארוב לקשישים בשנות ה-70 וה-80 לחייהם, לדלות את פרטי האשראי שלהם ולבצע באמצעותם עסקאות • עוד עלה כי הפר מעצר בית וכי גנב שעון בשווי 146,000 שקלים • חשדות מצד חברות האשראי הובילו לתפיסתו ולמעצרו עד תום ההליכים

[object Object]

כתב אישום הוגש בשבוע שעבר נגד תושב לוד בשנות החמישים לחייו החשוד בכך שנהג להציע עזרה לקשישים כדי להשיג במרמה את פרטי האשראי שלהם וביצע באמצעותם עסקאות רבות בשווי של עשרות אלפי שקלים. בנוסף, הפר תנאי מעצר בית, גנב מחנות שעון יוקרה. כך שלשל לכיסו כ-200,00 שקלים. 

על פי כתב האישום , החשוד נהג להגיע לכספומטים, לארוב לקשישים בשנות ה-70 וה-80 לחייהם, לפתח עימם שיחה, כשהוא מציע לסייע עם כרטיס האשראי ולצלם או לדלות את פרטיו, כדי לעשות בו שימושים לצרכיו, בסך של עשרות אלפי שקלים.

הוצאת כספים מכספומט. אילוסטרציה, צילום: Getty Images

כך למשל, ביום 16.7.24, התמקם בכספומט ברחוב ברודצקי בתל אביב, הציע עזרתו לקשיש בן 72 במשיכת כספים וניצל את המצב בציניות כדי לצלם את כרטיסו של הקשיש ולהשתמש בו בימים שאחרי בסכומים של כ-30 אלף שקלים. 

שבוע קודם, ב-7.7, התמקם בכספומט בכיכר המדינה, הציע עזרתו לקשישה בת 77, צילם את כרטיסה ובימים שלאחר מכן השתמש בו בסך של מעל 7000 שקלים. באותו יום הצליח להשיג את פרטי כרטיס אשראי של קשיש נוסף בן 84 כאשר ניסה למשוך כסף מאותו כספומט, ועד למחרת השתמש בו בסך של מעל 8000 שקלים..

ב-2.6, במשך 6 שעות, ביצע על פי החשד 7 עסקאות באשראי של קשישה נוספת בת 82 בסך של מעל 8600 שקלים. בחודש מאי 2024 ניסה במהלך ימים ספורים לעשות עסקאות באשראי של אישה נוספת בסך של כ-35,000, וסורב בחלק מהעסקאות.

בנוסף, ב-10.7 גנב על פי החשד שעון יוקרה מחנות בקניון רמת אביב בשווי של 146,000 שקלים. 

לאחר קבלת דיווחים מחברת אשראי על חשד למרמה בכרטיסי אשראי, פתחו חוקרי תחנת לב תל אביב בחקירה במסגרתה איתרו החוקרים את החשוד במעשים, עקבו אחריו, ועצרו אותו לחקירה.

במהלך השבועיים האחרונים איתרו החוקרים את הקורבנות, אספו מגוון רחב של ראיות דיגיטליות ואחרות לביסוס החשדות, גבו עדויות רבות ועם הבשלתה של החקירה בשבוע שעבר הגישה יחידת התביעות של המשטרה כתב אישום של 7 אישומים בעבירות רבות באמצעי תשלום, גניבת שעון יוקרה וב-7 עבירות הפרת הוראה חוקית ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו