נער בן 17 נעצר בחשד למעורבות בפיגוע הפלילי ברמלה אתמול

המשטרה עצרה את הנער בחשד למעורבותו לפיגוע בו נרצחו ארבעה תושבי העיר - אם, שני ילדיה וקרובת משפחתם • יום למחרת השלכת הרימון שגרמה לטרגדיה - תושבי העיר מבוהלים וזועמים • "לא רוצה יותר הצהרות של בן גביר עם רעש וצלצולים", אמרה אחת התושבות

פיגוע פלילי ברמלה אתמול// יוסי זליגר

המשטרה עצרה היום (שישי) נער בן 17 נעצר בחשד למעורבות בפיגוע הפלילי ברמלה אתמול, בו נרצחו תושבי העיר - אם, שני ילדיה וקרובת משפחתם: דועאא אבו חלווה (51) שני ילדיה סילא (14) ומוחמד (10) ולין מוגרבי בת ה-14. 

הם חולצו אמש הם חולצו ע"י צוותי כיבוי במצב קשה ואנוש תוך פעולות החייאה מאחת החנויות שעלו באש, לאחר שרימון הושלך לעבר האזור וגרם לפיצוצו של רכב, ולשריפה בחנות בגדים ובחנות תכשיטים, ממנה חולצו הנפגעים. נוסף, נפצעו אזרחים נוספים באורח קל כתוצאה מרסיסים. 

הנרצחים ברמלה, צילום: באדיבות המשפחה

כל שאר פרטי החקירה, לרבות נסיבות וממצאים שהובילו למעצרו, חוסים תחת צו אסור פרסום, כמו גם אסור פרסום כל פרט העלול להביא לזיהוי החשוד בשל היותו קטין.

מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון שיבח את פיקוד הימ"ר וכלל מערכי המודיעין והחקירות של המחוז ואמר: "אנו נמשיך ונפעיל את מלואה העוצמה המשטרתית בעיר, בכל המישורים, על מנת לאפשר לתושבי העיר לקיים אורח חיים תקין ובטוח לו הם ראויים". 

שוק רמלה יום למחרת הפיגוע הפלילי ,

זעם בקרב התושבים 

הרוחות המשיכו לסעור שעות אחרי הטרגדיה. ביקורו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מיד אחרי הפיצוץ הקטלני אתמול היה רחוק מלהרגיע את תושבי העיר. התושבים עדיין זועמים, לאחר שבדבריו האשים את היועמ"שית ולא לקח אחריות. 

הבוקר הם עוד הסתובבו ברחוב המרכזי, רחוב הרצל, המרכזי, המומים, שכן לא רק עבריינים יכולים לשלם בחייהם, אלא גם חפים מפשע, ילדים קטנים, תינוקות.

זירת הפיגוע הפלילי ברמלה, אתמול, צילום: יוסי זליגר

"עד היום התושבים הערבים התעסקו עם עצמם, לא פגעו באזרחים, אבל זה כבר דבר חדש", אומרת תרצה גבע, שמחזיקה כבר ארבעים שנה חנות למוצרי בית, מטרים ספורים ממקום הפיצוץ. "לאחרונה הבנתי שיש התדרדרות במצב ואני מקווה שיגדעו את הבעיה ומהר, כי אם לא, הם יהרסו את העיר שגם ככה מצבה קשה. לא רוצה יותר הצהרות של בן גביר עם רעש וצלצולים, אבל אני כן מצפה שהמשטרה תפעל הפעם כמו שצריך".

לפני כשבועיים וחצי, כמאתיים מטרים ממקום הפיצוץ, באותו רחוב, נזרק רימון לגלידריה "אנדרי" ורק במזל לא נהרגו שם אנשים. "לא צריך לחפש את זורק הרימון, אלא צריך למצוא את מי ששלח אותו", משוכנע משה נינאי, ממסעדת "צ'יקו ביס" שברחוב. "הרי הם יודעים מי הפושע ופשוט לא רוצים להשתלט על הבעיה, כי זה רק עניין של החלטה. על רפיח השתלטו, בחיזבאללה נכנסים, רק תחליטו שאתם רוצים לתפוס את מי שמחלק כאן רימונים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר