לאחר הפיגוע הפלילי: מאות שוטרים פשטו על מתחמי פשיעה, מלחמה על חיי התינוק הפצוע

הרופאים עדיין בבית החולים אסף הרופא ממשיכים להיאבק על חייו של התינוק שנפצע באורח האנוש בפיצוץ הרכב • בפשיטה המשטרתית נעצרו עשרות שב"חים, נתפס אקדח - אך לפי שעה לא דווח על פריצת דרך בחקירה • אחד התושבים: ""מעולם לא הרגשנו כל כך לא בטוחים בעיר הזאת"

לאחר הפיגוע הפלילי ברמלה כ - 500 שוטרים פעלו החל משעות הבוקר כנגד הפשיעה באזור // דוברות המשטרה

יממה לאחר הפיגוע הפלילי בעיר, בו נרצחו שתי נשים ושני ילדים, ונפצעו עשרה אזרחים, ביניהם תינוק בן חודש וחצי אשר בבית החולים נאבקים עדיין על חייו, תושבים ברמלה דורשים מהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להשיב את הביטחון לעיר ולצאת למבצע איסוף נשק ואמל"ח ממשפחות הפשע בעיר.

במודעה שמופצת בשעות האחרונות בקבוצות התושבים וברשתות החברתיות, מפורטים רצף האירועים הפליליים האחרונים בעיר, וביניהם: רימון שהושלך על גלידרייה, מכונית ממולכדת וארבעה חיסולים בעיר. התושבים קוראים: "בן גביר – עכשיו. מחסלים את הפשיעה ברמלה".

למרות הפשיטה שנערכה במהלך הלילה, התושבים אינם מתרשמים מהמבצע על מתחמי משפחות הפשע בערים רמלה ולוד, בו השתתפו כחמש מאות שוטרים – בלשים, חוקרים, לוחמי מג"ב ויס"מ, יחידת הכלבנים, וכן השר לביטחון לאומי.

 

זירת הפיצוץ ברמלה // יוסי זליגר, צילום: יוסי זליגר

במבצע אותרו עשרות שוהים בלתי חוקיים ונתפסו אמצעי לחימה. בין הפריטים שנתפסו: אקדח ופריט אמל"ח חשוד. עם זאת, טרם נעצר חשוד בפיגוע הפלילי עצמו.

המבצע עדיין נמשך, אך כאמור התושבים אינם מתרשמים. אחד התושבים, שהיה אתמול לא הרחק מהזירה בזמן הפיצוץ ואשר בנו היה בסמוך לאירוע השלכת הרימון לעבר גלידרייה לפני כשבועיים וחצי, בו נפצעו שישה אנשים, אומר לנו: "מעולם לא הרגשנו כל כך לא בטוחים בעיר הזאת. אני גר פה עשרות שנים, ואני לא זוכר רצף כזה של אירועים ותחושת פחד אמיתית להסתובב ברחובות". תושב אחר שגר בסמוך לזירת הפיצוץ, אומר לנו: "זה לא מספיק. זו טיפה בים. יש להם כמויות עצומות של נשק. נתנו להם להתחזק כדי להשיג שקט כביכול וזו התוצאה".

מעצר חשודים ברמלה, צילום: דוברות המשטרה

בבית החולים אסף הרופא מאושפזים עדיין שני פצועים מהאירוע אמש. כאמור, תינוק בן כחודשיים במצב אנוש אשר נפצע משאיפת עשן, בחנות בו נלכד עם אמו אשר נרצחה באירוע. בנוסף מאושפזת ילדה בת 6 במצב קל. סך הכל פונו לבית החולים שמיר אסף הרופא עשרה פצועים, מתוכם נקבע מותם של ארבעה. בבית החולים קפלן מאושפזת עדיין פצועה אחת כבת 58 עם רסיסים בחזה. שאר הפצועים, שני גברים ואישה , שוחררו במהלך הלילה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר