בן גביר בזירה ברמלה: מאשים את היועמ"שית במצב הפשיעה ומשתיק עיתונאי

השר לביטחון לאומי במתקפה חריפה על בהרב-מיארה: "היא סירבה לבקשתי לבצע מעצרים מנהליים, אפשר היה לעצור את כל ראשי משפחות הפשע" • גורמים משפטיים בכירים: "הסמכות בחוק לביצוע מעצרים מנהליים נתונה לשר הביטחון בלבד בנסיבות של סכנה לביטחון המדינה"

זירת הפיגוע הפיגוע הפלילי ברמלה: השר בן גביר והמפכ"ל // יוסי זליגר

אחרי שנתיים בתפקיד - ונתוני פשיעה העלייה דרסטית: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בחר להאשים הערב (חמישי) את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה בתוצאות הפיגוע הפלילי שהתרחש אחר הצהריים ברמלה. באירוע נפצעו באורח אנוש תינוקת ושלושה ילדים. 

הזירה ברמלה, צילום: יוסי זליגר

בן גביר, שהגיע לזירה, אמר בתחילת דבריו כי "מדובר באירוע קשה וחמור, כתוצאה מעשרות שנים של הזנחה של הפשיעה במגזר הערבי. אנחנו מקצים משאבים לנושא הזה, עובדים כל הזמן, עושים רפורמות במשטרה. היום עשינו עוד שינויים, של 18 קצינים וניצבים שאנחנו ממנים".

לאחר מכן החל במתקפה על בהרב-מיארה: "צריך להבין דבר אחד: בלי שהיועצת המשפטית לממשלה תיכנס לעניין, לא יהיה פתרון. היועצת המשפטית לממשלה סירבה לבקשתי לבצע מעצרים מנהליים. אני גם לפני שנה וחצי, גם לפני שנה וגם לפני חצי שנה, וגם לפני חודש חודשיים, כל הזמן אמרתי לה: בואי נוציא מעצרים מנהליים.

השר בן גביר בזירת הפיגוע הפלילי ברמלה, צילום: יוסי זליגר

"אם היינו יכולים הלילה להיכנס, ולעצור את כל משפחות הפשע, את כל העבריינים - זה היה משנה את תמונת המצב. ואנחנו יודעים בדיוק מי הם, יש לנו רשימות שלהם, שאנחנו הגשנו ליועצת גם לפני שנה, גם לפני חצי שנה – זה אותם אנשים. חייבים מעצרים מנהליים נגד משפחות הפשע".

גורמים משפטיים בכירים אמרו בתגובה לדברים כי הסמכות בחוק לביצוע מעצרים מנהליים נתונה לשר הביטחון בלבד בנסיבות של סכנה לביטחון המדינה.

יו"ר האופוזיציה, ח,כ יאיר לפיד הגיב: "עומד בן גביר בזירת פשע מדממת ברמלה ובמקום לקחת אחריות הוא לא מפסיק - כמו תמיד - להתבכיין על היועמ״שית. היו כבר לפניו שרים כושלים, אבל הוא הראשון שהפך את הכשלון למקצוע"

.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר