פיגוע פלילי ברמלה: אם, שני ילדיה וקרובת משפחתם נרצחו

רכב שעמד בשדרות הרצל בעיר התפוצץ מסיבה שעדיין אינה ידועה, כתוצאה מהפיצוץ עלו באש שתי חנויות • הרקע ככל הנראה פלילי • מדובר באירוע שלישי בעיר בתוך פחות מיממה, נבדק אם יש קשר • 10 פצועים פונו לטיפול רפואי עם כוויות וסימני שאיפת עשן • מאבק על חיו של תינוק בן חודשיים • פראמדיק מד"א שהגיע לזירה סיפר: "רק לאחר שהושגה שליטה על האש החלו להתברר ממדי האסון"

זירת הפיצוץ ברמלה . צילום: יוסי זליגר

פיגוע פלילי בצהרי היום - משפחה שלמה נהרסה: נקבע מותם של ארבעה מהפצועים בפיצוץ שאירע היום (חמישי) ברמלה בעקבות השלכת רימון. הנרצחים - אם, שני ילדיה וקרובת משפחתם - דועאא אבו חלווה (51) שני ילדיה סילא (14) ומוחמד (10) ולין מוגרבי בת ה-14. הם חולצו ע"י צוותי כיבוי במצב קשה ואנוש תוך פעולות החייאה מאחת החנויות שעלו באש. מאבק על חיו של תינוק בן חודשיים. הרקע פלילי.

הנרצחים ברמלה, צילום: באדיבות המשפחה

10 בני אדם נפצעו באירוע, שהועברו לטיפול רפואי עם כוויות וסימני שאיפת עשן. אירוע רב נפגעים הוכרז במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא.

פיגוע פלילי: שני פצועים אנוש ברמלה // יוסי זליגר

רכב שעמד בשדרות הרצל בעיר התפוצץ מסיבה שעדיין אינה ידועה בוודאות, אך ההערכה כעת היא שמדובר ברימון שהושלך ע"י עבריינים. כתוצאה מהפיצוץ עלתה באש חנות בגדים ונפגעה חנות תכשיטים סמוכה. מחנות הבגדים חולצו אם וילדיה במצב אנוש. בנוסף, נפצעו אזרחים נוספים באורח קל כתוצאה מרסיסים. התפרעויות החלו בבית החולים אסף הרופא.

אחרי הפיגוע הפלילי ברמלה: התפרעויות בכניסה לבית החולים אסף הרופא

הרקע ככל הנראה פלילי.מדובר באירוע שלישי בעיר בתוך פחות מיממה, נבדק אם יש קשר בין המקרים.  הפצועה אנוש, שותפה בחנות שעלתה באש, קשורה למשפחת פשע מוכרת.

חמישה פצועים בפיצוץ רכב ברמלה

השר לביטחון לאומי בן גביר הגיע לזירה וטען: "היומע"שית מסכלת מעצרים מנהליים, נעשה רפורמה בכל רשת הפיקוד במשטרה".

"אירוע חמור מתוצאה של עשרות שנים של הזנחה של הפשיעה במגזר הערבי", הוסיף בן גביר. "היועצת המשפטית סירבה לבקשתי למעצרים מנהליים, זה הפתרון - אם היינו יכולים, היינו נכנסים הלילה לעצור את כל העבריינים ומשפחות הפשע". 

זירת הפיגוע הפיגוע הפלילי ברמלה: השר בן גביר והמפכ"ל לזירה

מפכ"ל המשטרה שהגיע ביחד עם השר לביטחון פנים לזירה, אמר: "אירוע פלילי חמור ביותר, שבו אזרחים חפים מפשע נפגעו כתוצאה מבריונות ואלימות של עבריינים. אני נבוא בחשבון עם כל מי שעשה על העוולה הזו לאזרחים שנפגעו ולא היו מעורבים - לא נוותר לאף אחד שמנסה לפגוע בחפים מפשע, נרדוף אותו".

אש באמצע הרחוב: תיעוד נוסף לזירת הפיצוץ ברמלה

רונן עזריה, מנכ"ל עיריית רמלה, מסר: "ערב קשה, אנחנו חווים פה יש כאן אירוע משמעותי שלא חווינו הרבה מאוד שנים. היו פה קודם כל צמרת המשטרה ואנחנו דרשנו בצורה תקיפה וחד משמעית להחזיר את הביטחון לעיר. לא יכול להיות שהתושבים יסתובבו פה בחוסר ביטחון, שאנחנו כעיר נצטרך לתגבר כוחות ולא המשטרה בצורה מסודרת".

מנכ"ל עיריית רמלה: "זה אירוע מאוד קריטי אנחנו מצפים מכל הגורמים המשטרתיים שיעשו את העבודה שלהם"

"אנחנו בשיח שוטף עם המשטרה", המשיך עזריה. "ראש העיר בקשר ישיר עם מפקד המחוז הוא בהדרך חזרה מחול עקב האירועים הקשים של אתמול והיום זה אירוע מאוד קריטי ואנחנו מצפים מכל הגורמים המשטרתיים שיבואו לפה ויעשו את העבודה שלהם התושבים צודקים ואננו איתם בתחושת הזעם. זה חוסר אונים שלנו כעירייה אנחנו לא משטרת ישראל ואנחנו מצפים מהם לבוא לעשות את העבודה. אני יודע שראש העיר שוחח היום עם לשכת ראש הממשלה, חייבים להחזיר את הביטחון לעיר".

זירת פיצוץ הרכב ברמלה,

לאחר שהושגה שליטה על האש החלו להתברר ממדי האסון

מפקד מחוז מרכז הטיל את חקירת האירוע ברמלה, בתום הערכת מצב, על היחידה המרכזית של מחוז מרכז.  במסגרת הערכת מצב בראשות מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון - בזירת האירוע, סקרו בפניו גורמי החקירות והמודיעין את הנסיבות והרקע, המתסמן עפ"י החשד כסכסוך פלילי בין משפחות פשע ברחוב הערבי ולפיכך הנחה כי החקירה תנוהל בימ"ר מרכז, תוך אכיפה מוגברת כנגד חשודים במעורבות בשכונת ג'ואריש.

בנוסף, הנחה לתגבר את הסיורים בגזרת שפלה בכלל ותחנת רמלה בפרט, על מנת להגביר את תחושת הבטחון בקרב הציבור. כאמור, החקירה תנוהל בימ"ר מרכז תוך הפעלת כלל היחידות והאמצעים הטכנולוגים שברשות המשטרה, עד למיצוי הדין עם המעורבים.

פיצוץ הרכב ברמלה: שתי חנויות בוערות כליל, צילום: מד"א

פראמדיק במד"א עמית אקרמן סיפר: "הגענו לזירה מורכבת מאוד. ראינו רכב עולה באש לאחר שהתפוצץ, הרכב היה סמוך לחנויות שהתלקחו והחלו לעלות באש. הפצועים הראשונים שנתקלנו בהם סבלו מפציעות רסיסים והדף. לאחר שהושגה שליטה על האש החלו להתברר ממדי האסון. אחד לאחר השני חילצו אלינו פצועים בהם תינוקות וילדים כשהם ללא דופק וללא נשימה כשמצבם אנוש. טיפלנו וביצענו פעולות החייאה ב-4 תינוקות, ילדים וצעירים ואישה נוספת שהייתה במצב קשה ובכניסה לבית החולים מצבה הדרדר והחלו גם בה פעולות החייאה. כלל הפצועים אנוש פונו לבית החולים אסף הרופא ועוד מספר פצועים פונו לבית החולים קפלן. מדובר באירוע קשה ביותר".

זירת פיצוץ הרכב ברמלה, צילום: .דוברות המשטרה

"מסוכן להסתובב פה"

"שמעתי את הפיצוץ. הבן שלי התקשר אלי ואמר לי שזה בחנות שלנו, שהיא הרוסה. אני בהלם", סיפרה ל"ישראל היום" בעלת חנות תכשיטים בזירת האירוע

אחת מתושבות העיר אמרה ל"ישראל היום": "עד מתי? זה כבר ממש מסוכן להסתובב פה. אתמול נרצחו אישה וגבר. והיום האירוע הזה. זה כבר בלתי נסבל מה שקורה".

השתתף בהכנת הידיעה: מישל מכול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר