צלב הקרס על הקיר בטכניון. צילום: בצלמו

אנטישמיות בטכניון בחיפה: צלב קרס נמצא הבוקר על קיר באוניברסיטה

ארגון זכויות האדם 'בצלמו' הגיש תלונה למשטרת ישראל • במכתב ששלח שי גליק מ'בצלמו' לנשיא הטכניון, הוא דרש: "יש לבדוק טביעות אצבע, מז"פ, צילומים, מי שריין את המקום ביממה האחרונה, עד למציאת הנבל - ואז כמובן להדיח מידית" • בנוסף, הוא הציע: "לצריך לחייב כל סטודנט שלומד אצלכם בקורס חובה על אנטישמיות" • בטכניון הגיבו למקרה: "מוקיעים כל גילויי אנטישמיות וגזענות באשר הם, ורואים את הנושא בחומרה רבה"

[object Object]

הסטודנטים שהגיעו הבוקר (שלישי) לבית הסטודנט בטכניון, נדהמו לראות צלב קרס חרוט על אחד הקירות. בעקבות כך הגיש ארגון זכויות האדם 'בצלמו' תלונה למשטרת ישראל ולטכניון.

במכתב התלונה של שי גליק, נשיא 'בצלמו' לטכניון, הוא טען כי "מדובר במעשה אנטישמי לכל דבר ועניין שנעשה על ידי אחד הסטודנטים שלומד בקמפוס, או אפילו מספר סטודנטים. בתחילת המלחמה ציין נשיא הטכניון שיש סטודנטים שתמכו בטבח. מתברר שהם לא רק תומכי טרור אלא גם אנטישמים לכל דבר ועניין. לא ניתן לעבור על כך לסדר היום".

ניידת משטרה בטכניון, היום,

"אני דורש ממך (נשיא הטכניון) באופן מידי להגיש אישית תלונה במשטרה (אני כמובן גם אגיש, אבל גם ממך) ביחד עם הקב"ט. וככל שצריך גם לערב את שירותי הביטחון הכללי. היום זה צלב קרס - מחר זה רצח יהודים. יש לבדוק טביעות אצבע, מז"פ, צילומים, מי שריין את המקום ביממה האחרונה, עד למציאת הנבל האנטשימי - ואז כמובן להדיח מידית".

"בנוסף, לאור חומרת הדבר והרצף של הסטודנטים המסיתים והאנטישמים אצלכם, צריך לחייב כל סטודנט שלומד אצלכם בקורס חובה על אנטישמיות", הציע קליק, והוסיף: "ככל שלא תפעלו בנושא, אקרא למל"ג לפעול נגדכם וכן אגיש תלונה למרכז שמעון ויזנטל שפועל נגד אנטישמיות בעולם כנגדכם".

הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל, צילום: MagioreStock, Shutterstock

בטכניון הגיבו למקרה: ״הטכניון מוקיע כל גילויי אנטישמיות וגזענות באשר הם, ורואה את הנושא בחומרה רבה. משדווח לנו המקרה, הוגשה תלונה באופן מיידי למשטרת ישראל להמשך טיפול וחקירה". בתוך כך, יש לציין כי הציור כבר נמחק מהקיר.

בפנייה אל שי גליק, הוא מסר: "מדובר באירוע חמור ביותר. לצערי זה לא המקרה הראשון שאירע שם עם צלב קרס או הסתה לטרור. על ראשי הטכניון לעשות בדק בית ובינתיים יש לחייב כל סטודנט בקורס חובה על אנטישמיות ושנאה". מתנועת 'אם תרצו' נמסר: "האקדמיה הישראלית חולה במחלת ההתרפסות והפייסנות כלפי אויבי ישראל. אם היו מאמצים שינויים בתקנון נגד תמיכה בטרור, הסטודנטים היו מורתעים. מצפים ממשטרת ישראל והנהלת הטכניון לפעול לאיתור ומיצוי כל ההליכים עם המסיתים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו