אירוע חריג בסורוקה: תושב באר שבע איים באקדח על אח ערבי - ונעצר

הגבר, שליווה את אשתו לניתוח, איים על אחד מחברי הצוות שמוצאו ערבי • על פי החשד - חשף בפניו את האקדח שנשא מתחת לחולצתו • הוא נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים • בבית החולים מבקשים "למצות את ההליכים מול הפוגע''

בית החולים סורוקה. צילום: דודו גרינשפן

גבר שהתלווה היום (שלישי) לאשתו לצורך טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבירת הנגב, הרים את חולצתו והראה את אקדחו, אותו הוא מחזיק ברישיון, ברמיזה לכך שיש לו אקדח ושהוא יכול להשתמש בו כנגד חבר צוות רפואי - ממוצא ערבי.

שישה חשודים נעצרו בבית החולים סורוקה בעקבות תקיפת מאבטחים ושוטרים (15.08.24) // 27א

האיש, תושב באר שבע, ניסה למנוע מהאח להיכנס לחדר הניתוח, ואמר לו "אתה לא תיכנס לניתוח של אשתי, יש לי בעיה עם ערבים". כאמור, את האקדח הוא לא הוציא, אלא הציג. הנשק שהחזיק ברשיון נתפס על ידי השוטרים שהוזעקו למקום. הוא נעצר ושוחרר כרגע בתנאים מגבילים.

סורוקה (ארכיון), צילום: דוברות סורוקה

מדוברות בית החולים סורוקה נמסר: "בן משפחה של מטופלת איים על איש צוות בחדר ניתוח בשל מוצאו. הוגשה תלונה במשטרה והמעורב נעצר. הנהלת בית החולים מגנה ומוקיעה כל גילוי אלימות ומצפה מרשויות החוק למצות את ההליכים מול הפוגע".

המרכז לנפגעי גזענות מייסודו של המרכז הרפורמי לדת ומדינה, הגיבו למקרה: "זהו אירוע שחוצה קווים אדומים מוסריים ופוגע פגיעה חמורה בתחושת הביטחון, הן של צוותים רפואיים והן של מטופלים. האירוע מעיד על הקצנה מסוכנת של גזענות בחברה הישראלית וחמור מכך,שההסתה הגזענית מחלחלת למקומות מסוכנים. במרכז לנפגעי גזענות מדגישים כי בתי החולים, מרפאות וכל מקום בו מטפלים בבני אדם חייבים להישמר כמרחב בטוח, שבו כל אדם זכאי לקבל טיפול ללא הבדל דת, גזע או מוצא. האירוע חותר תחת הערכים הבסיסיים של שוויון וכבוד האדם, שהם יסוד חיוני במערכת הבריאות הציבורית".

"אנו קוראים לרשויות להחמיר את אמצעי ההגנה בבתי החולים ולוודא שכל הפרת חוק או גילויי גזענות ייענו באכיפה נחושה, על מנת להבטיח את שלומם של כל המטופלים ואנשי הצוות, ולמנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר