גננת הודתה בהחזקת פטריות הזיה - בית משפט ביטל את הרשעתה בפלילים

במהלך מסיבה בצפון נערך חיפוש בתיקה של הנאשמת, ונמצאו בו פטריות פסילוצין במשקל 1.2915 גרם • לאחר שהודתה אמרה לביהמ"ש כי הסם הוכנס לתיקה ללא ידיעתה

"מעידה חד־פעמית". (אילוסטרציה). צילום: עמי שומן

מסיבות טבע, כידוע, משלבות בלא מעט מקרים צריכת סמים. במסיבה כזאת, גננת בשנות ה־30 לחייה נתפסה כשהיא מחזיקה בתיקה פטריות הזיה. בבית המשפט היא הודתה במיוחס לה, אבל בסיכומו של דבר השופטת רקפת סגל־מוהר ביטלה את הרשעתה בפלילים, והורתה לה לבצע 250 שעות לתועלת הציבור.

לפי כתב האישום, במהלך מסיבה בצפון נערך חיפוש בתיקה של הנאשמת, ונמצאו בו פטריות פסילוצין במשקל 1.2915 גרם. בעקבות זאת הוגש נגדה כתב אישום על החזקת סמים שלא לצריכה עצמית. הגננת הגיעה לדיון בבית המשפט ללא ייצוג משפטי והודתה במעשה, אך לאחר שהודתה אמרה לבית המשפט כי הסם הוכנס לתיקה ללא ידיעתה. בעקבות כך בית המשפט ביטל את הודאתה ומינה לה סנגור.

בית המשפט ביטל את הודאתה. בית משפט (אילוסטרציה), צילום: אורן בן חקון

עו"ד אורית שלו, שמונתה לייצג את הגננת מטעם הסנגוריה הציבורית, טענה שיש לזכות את הצעירה. בית המשפט דחה את טענותיה והרשיע את הנאשמת, אך המליץ לשלוח אותה לתסקיר שירות מבחן, שיכלול המלצות לגבי העונש ויבחן גם את האפשרות של ביטול ההרשעה.

שירות המבחן קבע שמדובר במעידה חד־פעמית שלא מייצגת את אורח חייה של הנאשמת. התביעה המשטרתית עתרה להותרת ההרשעה על כנה, טענה שנסיבות המקרה הנדון לא עומדות בתנאים המצטברים שנקבעו, וביקשה להזכיר שהנאשמת כפרה בביצוע העבירה והורשעה רק לאחר שמיעת הראיות.

מנגד, הסנגורית עו"ד שלו טענה כי הנסיבות שבהן הגננת החזיקה בסם שנתפס ברשותה לא היו מן החמורות, אם בכלל, וכי לכל היותר מדובר היה במעידה חד־פעמית של אישה נורמטיבית, שמצטערת מאוד על מה שאירע ושנכון לעת הזו מנהלת אורח חיים תקין לחלוטין. נוסף על כך, מדובר באישה שמחזיקה בתעודת הוראה, עובדת כגננת ומתכוונת לעסוק בתחום החינוך גם בעתיד, והרשעה פלילית עלולה לפגוע בפרנסתה.

השופטת רקפת סגל־מוהר קבעה לבסוף כי יש לבטל את ההרשעה, ולחייב את הנאשמת ב־250 שעות לתועלת הציבור ובהתחייבות כספית להימנע מביצוע כל עבירה דומה במשך שלוש שנים. "נתתי דעתי לתמונה החיובית העולה מתסקיר שירות המבחן ולעברה הנקי של הנאשמת", כתבה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר