מאסר על תנאי למאיים על ח"כ אחמד טיבי: "האיום לא היה ספציפי ומפורט"

אלמוג ממן, בן 26, מואשם בשליחת הודעת איום ליו"ר מפלגת תע"ל בה כתב: "כדור לראש תקבל בקרוב, גם רימון יזבל" • השופט אלכס אחטר כתב בגזר הדין: "אין להקל ראש, ניתן למקם את המעשים בחלק התחתון של רף החומרה"

אחמד טיבי. צילום: אורן בן חקון

בית המשפט גזר היום (ראשון) מאסר על תנאי, על אלמוג ממן, בן 26, שהורשע באיומים על חבר הכנסת, אחמד טיבי. השופט אלכס אחטר, כתב בגזר הדין שמידת הפגיעה בערכים המוגנים הינה ברף התחתון. זאת מאחר שהנאשם לא איים על הח"כ פנים מאל פנים והאיום בו נקט לא היה ספציפי ומפורט, הגם שמן הסתם הדאיג את טיבי.

מהומה בכנסת: השר בן גביר כינה את הח״כים אחמד טיבי ואיימן עודה מחבלים \\ ערוץ הכנסת

על פי כתב האישום, ממן שלח לחבר הכנסת הודעה באמצעות אפליקציית האינסטגרם ובזו הלשון: "כדור לראש תקבל בקרוב, גם רימון תקבל יזבל" וצרף תמונה של פרי רימון ושל כדורגל. התביעה המשטרתית טענה שהנאשם פגע במעשיו בשלוות נפשו של המתלונן ובביטחונו. עוד נטען, כי הודעת האיום מהווה פגיעה בציבור בוחריו של טיבי בהיותו של המתלונן חבר כנסת - סמל שלטון החוק במדינה, נבחר ציבור המייצג את ציבור בוחריו.

לוגו אינסטגרם, צילום: אי.אף.פי

נדגיש כי נסיבות העבירה, לפיהן נשלחה הודעה פרטית בעלת תוכן מאיים ישירות לחבר הכנסת, מצדיקות מאסר של שלושה חודשים שירוצו בעבודות שירות. התביעה ייחסה אישום פלילי לנאשם, שכולל הרשעה בתקיפת סתם והרשע בסיוע להחזקת סמים - בתקרית שונה.

 מנגד, בא כוח הנאשם טען שמבלי להמעיט מחומרת המעשה המכוער, הנאשם הביע חרטה על מעשיו ושלח מכתב התנצלות לח"כ טיבי. לדברי בר הכוח, העבירה בוצעה בליבה של סערת רגשות, בעת שהנאשם היה צעיר. עוד נאמר כי דברי האיום בוטאו באופן חד פעמי בלבד ורק במסגרת הרשת החברתית.

חשוד באזיקים (אילוסטרציה), צילום: iStockphoto

השופט אחטר, שהחליט לקבל את טענת הסנגור, הסתפק בעונש מאסר על תנאי וציין בגזר הדין: "אמנם איום על עובד ציבור ככלל, ונבחר ציבור בפרט, מהווה נסיבה מחמירה מאשר איום על אזרח מן השורה. הרי, שבנסיבות ענייננו ומבלי להקל ראש מעצם חומרת העבירה בה הורשע הנאשם אני סבור שמידת הפגיעה בערכים המוגנים הינה ברף התחתון", כתב השופט בהחלטתו.

הוא הוסיף: "ברור שאין באמור כדי לקבוע שהמעשים קלי ערך בלבד, אולם במנעד של חומרתם ניתן למקם אותם בחלק התחתון של רף החומרה וזאת כמובן לצורך הקביעה העונשית". לדברי השופט, "מדיניות הענישה הנהוגה בעבירת איומים שעיקרה מילולי בלבד, ללא אמצעי מדגים, באמצעות הודעת טקסט מתחיל ממאסר מותנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר