התעללות פיזית ונפשית בחסר ישע: מעצרו של בעלי גן ילדים בצפון תל אביב הוארך בארבעה ימים

תיעוד מצולם חשף מקרים קשים של אלימות כלפי פעוטות, כולל קשירת תינוק בעגלה והאכלה בכוח • הגננת שוחררה למעצר בית • אמו של בעל הגן, העובדת במקום, חשודה גם היא • החקירה נפתחה בעקבות תלונות הורים שצפו בסרטוני האבטחה

ילדים בגן (אילוסטרציה). צילום: iStockphoto

שופטת בית משפט השלום בתל אביב האריכה היום (שישי) את מעצרו של בעל גן ילדים בצפון תל אביב למשך ארבעה ימים, ושחררה למעצר בית בן ארבעה ימים את הגננת בגן.

השניים נעצרו אתמול בחשד לביצוע עבירות של התעללות פיזית ונפשית בחסר ישע, תקיפת קטין וגרימת חבלה על-ידי אחראי, וכן תקיפה סתם של חסר ישע בידי אחראי. לטענת המשטרה, גם אמו של בעל הגן, העובדת במקום, חשודה במעורבות.

החקירה נפתחה בעקבות תלונות הורים, לאחר שבדקו תיעוד ממצלמה שהותקנה בגן בידיעתם. הסרטונים מתעדים מקרים של אלימות כלפי הילדים והפעוטות. באחד הסרטונים נראה החשוד קושר תינוק בתוך עגלה ומסיט את גגון העגלה, כנראה במטרה להרדימו. בסרטון אחר נצפה החשוד מחזיק בכוח את ראשו של תינוק ומנסה לדחוף בקבוק לפיו בעוד התינוק בוכה. כמו כן, תועד החשוד מחזיק ילדה בחוזקה ומצמיד סינר ממושכות לפניה.

חשד להתעללות בגן ילדים (אילוסטרציה), צילום: iStockphoto

השופטת כריסטינה חילו אסעד, שהאריכה את מעצרו של בעל הגן, ציינה בהחלטתה כי מדובר בחומרים קשים לצפייה ובהתנהגות שאינה מתיישבת עם טיפול הולם וראוי בתינוקות. "החשוד מוסר הסברים לסרטונים שהוטחו לפניו וקשה לקבל את הסבריו. החשוד טוען לפרשנות סובייקטיבית, אך כאמור, אין טוב ממראה עיניים והדברים, לפחות בחלקם, אינם ניתנים לפרשנות אחרת", כתבה השופטת.

באשר לגננת ששוחררה, השופטת ציינה כי החשד הסביר לגביה קיים, אך בעוצמה נמוכה יותר. "נטען כלפי החשודה כי היא מהדקת את השמיכה של התינוק למיטה על-מנת שיישן והיא, כאמור, מוסרת הסבר שיש לבחון את סבירותו", כתבה השופטת. היא הוסיפה: "איני מקלה ראש כלל וכלל בכל אלימות המתבצעת כלפי ילדים, בפרט פעוטות וחסרי ישע ובפרט במסגרת שאמורה להיות מסגרת מגנה, מכילה ותומכת. אולם, תמונת החשד הסביר ביחס לחשודה וכן עילות המעצר הן כאלה שמאפשרות לשקול שחרורה לחלופה הרמטית ומיטבית".

חשד להתעללות בגן ילדים, צילום: iStockphoto

יצוין כי על פי העולה מעדותה של הגננת, היא הודיעה על סיום העסקתה, ועבודתה אמורה הייתה להסתיים בסוף חודש אוגוסט 2024

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר