דקות לפני שבקבוקי התבערה הושלכו: סוכל פיגוע טרור בכביש 85

שני חשודים נעצרו בחשד שהכינו בקבוקי תבערה, אותם תכננו להשליך על נוסעים יהודים בכביש הצפוני • מחקירה משותפת לשב"כ ולמשטרה עולה כי הרקע לניסיון הפיגוע היה לאומני והנאשמים אף תכננו להצית את יער גילון הסמוך • פרליטות מחוז חיפה הגישה כתבי אישום נגדם

דקות לפני תחילתו: סוכל פיגוע טרור בכביש 85 \ דוברות המשטרה

הפשיעה הלאומנית מרימה ראש: משטרת ישראל מתירה לפרסום על סיכול חוליית מפגעים שתכננה לבצע פיגוע טרור נגד נוסעים יהודים בכביש 85 שבצפון ולהצית את יער גילון הסמוך. לאחר חקירה משותפת לשירות הביטחון הכללי ולמשטרה, הוגשו הבוקר (רביעי) כתבי אישום נגד החשודים בתקרית החמורה בבית המשפט המחוזי בחיפה, בידי עו"ד שרון אדרי.

במסגרת מבצע שנערך במחוז הצפון במשטרה בצירי תנועה מרכזיים ובמיקומים אסטרטגיים במרחב, הבחינו השוטרים בראשית החודש (4 באוגוסט 2024) בשני קטינים סמוך לצומת גילון, לבושי שחורים, שסיימו להכין מספר בקבוקי תבערה מלאים בדלק סמוך לשעה 04:30 לפנות בוקר. בסביבת החשודים הונחו חפצים נוספים שעוררו את חשדם של השוטרים במקום, אשר האמינו שהחשודים מתכננים לחולל פיגוע טרור על רקע לאומני. השניים נעצרו והועברו לחקירה משותפת של שב"כ והמשטרה.

מחסום משטרתי ורכבים בכביש 85 סמוך לצומת עמיעד (ארכיון), צילום: אייל מרגולין ג'יני

מחומרי החקירה עולה כי חברי חוליית המפגעים הצטיידו בדלק סמוך לבתיהם, הם נסעו באופניים חשמליים לעבר צומת גילון ושם החלו בהכנת בקבוקי התבערה. לאורך תכנון הפיגוע תיעדו החשודים את מעשיהם במכשיר טלפון שהיה ברושתם. לדברי החשודים, הם תכננו להשליך את בקבוקי התבערה שהוכנו לעבר נוסעים יהודים בכביש 85.

שריפה בצומת גילון (ארכיון), צילום: גיל אליהו/ג'יני

נוסף על כך, מחומר החקירה עולה שהנאשמים הצטיידו במדליק פחמים שבאמצעותו הם תכננו, לכאורה, להצית את יער גילון הסמוך - גם כן על רקע לאומני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר