"המהנדס" של ארגוני הפשיעה בדרום הפליל עשרות עבריינים - וחשף את מחירון הנשק

הסוכן שהפעילה המשטרה אותר וגויס למשימה בידי ימ"ר לכיש • לאורך השנים האחרונות מעמדו היה מבוסס בקרב העבריינים כמי שעוסק בהכנה והרכבת מטעני חבלה

אירוע חשיפת הסוכן המשטרתי במרחב לכיש. צילום: דוברות המשטרה

היחידה המרכזית במרחב לכיש של המשטרה חשפה הבוקר (שני) את פעילותו של סוכן סמוי שפעל לאורך השנה והוביל להפללתם של עשרות סוחרי נשק, אמצעי לחימה וסמים מסוכנים שהיו אמורים להגיע לידיהם של עבריינים במטרה לסחור ולהשתמש בהם לפעילות פלילית.

דוברות המשטרה

הפעלת הסוכן שכונה "המהנדס" נעשתה באופן סמוי וייחודי במשך כ-8 חודשים, תוך ליווי פרקליטות דרום ובסיוע יחידות של המחוז הדרומי, והסתיימה בשעות הבוקר המוקדמות עם המעבר לשלב "הפיצוח" ומעצרם של 26 חשודים בגילאי 17-70, תושבי הדרום והמרכז.

האקדחים שרכש הסוכן הסמוי, צילום: דברות המשטרה

הפעילות נערכה במעמד מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום, מפקד מרחב לכיש נצ"מ רועי ולדמן, קצינים ושוטרים.

הסוכן אותר וגויס למשימה על ידי מפעילי הסוכנים של ימ"ר לכיש, לאחר שלאורך השנים האחרונות מעמדו היה מבוסס בקרב העבריינים כמי שעוסק בהכנה והרכבת מטעני חבלה, וחשיפתו תערער באופן משמעותי את האמון והביטחון, שאותם רוכשים העבריינים האחד לשני.

"המהנדס" הופעל ע"י ימ"ר לכיש במסווה של סוחר ומתווך בתחום אמצעי הלחימה והסמים ,ובדרך זו הצליח לרכוש את הנשקים והסמים טרם הפצתם לסוחרים ולעבריינים, המשמשים כ"צינור החמצן" הכלכלי של ארגוני הפשיעה.

סמים שנתפסו בפעילות, צילום: דוברות המשטרה

הסוכן שוגר בידי מפעיליו בימ"ר, וביצע עשרות עסקאות בהן רכש נשק מסוג 16-M, ו - 3 אקדחים מסוג 'גלוק', בנוסף רכש סמים מסוכנים מסוג קוקאין, 'דוקטור', דוסה, LSD, אקסטזי בשווי מאות אלפי שקלים, מיעדים מודיעיניים שנבחרו בקפידה ומעורבים באופן ישיר בפשיעה חמורה, ומזרימים אמצעים לארגוני הפשיעה.

הנשק שנתפס, צילום: דוברות המשטרה

פעילותו של הסוכן חשפה את מחירון ספקי הנשקים והסמים המסוכנים, כפי שנמכרים לסוחרים:


• נשק M16 - כ-78 אלף שקל
• אקדח גלוק - 40 אלף שקל
• קוקאין – 300 שקל לגרם
• בול LSD - כ 60 שקל.
• אקסטזי – 22 שקל לכדור (בסיטונאות).

מפקד המחוז הדרומי, ניצב כהן, אמר: "שילוב של תחבולה ויצירתיות זו הדרך לחדור ולהכות בליבו של ארגון פשיעה. פעולה כזו היא הישג מקצועי המערער את ביטחונם של העבריינים. המחוז הדרומי ימשיך לפעול מתוך יוזמה וללא לאות בדרכים סמויות וגליות על מנת למגר את תופעות הפשיעה ולהעניק לתושבים שקט וביטחון בסביבת מגוריהם ובכל צירי התנועה".

מפקד מרחב לכיש, נצ"מ ולדמן: "בתחילת השנה שיגרנו טיל מונחה עם רשימת מטרות ברורה שבהן הוא אמור לפגוע, וכעת אפשר לומר, שאכן פגענו בכולן. הבוקר פשטנו על העבריינים במספר רב של מוקדים, הוכחנו להם פעם נוספת שלמשילות של המשטרה פנים רבות, והיא יכולה להפתיע אותם במקום שבו הם הכי פחות יצפו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר