"הסופרמרקט" של ראש ארגון הפשיעה עודה קוטייר נסגר

העבריין הבכיר החזיק בתא מאסרו ציוד אסור לרבות טלפונים סלולארים, דיסקים ורמקולים שהוחרמו • לאור מדיניות נציב שב"ס, רב-גונדר קובי יעקבי, המכונה "איפוס המונה" בוטלו מעמדות האסירים ודרכו של עצור להתקדם בבית הסוהר היא רק דרך שיקום • כך היתרון שקיבל בעבר קוטייר בו יכל להחזיק ציוד אסור, בתמורה למתן שקט לסוהרים - אינו תקף עוד • קוטייר עתר לבית המשפט כדי לקבל את כל הציוד שלו בחזרה, אלא שלדברי השופט יוכל לקבל רק חלק ממנו, העבריין סירב לכך

דיון להראכת מעצר של העבריין עודה קוטייר (ארכיון). צילום: קוקו

פריטי ציוד רבים, שאסורים להחזקה, נמצאו בתאו של העבריין והדהימו את צמרת שירות בתי הסוהר. בתוך כך, מי שנחשב לאחד האסירים המסוכנים בישראל החזיק בתאו באין מפריע ארבעה מכשירי טלפון מסוג אייפון, 144 דיסקים, 37 ספרים, 12 זוגות נעליים, 30 קרמי טיפוח, רמקולים מסוג GBL, יותר מ-60 זוגות גרביים ועוד.

לאחרונה הכריע שופט בית המשפט השלום בנצרת, יוסף בן-חמו, כי הציוד שנלקח מקוטייר במהלך פשיטה שביצעו לוחמי שב"ס בתאו, לא יושב אליו. קוטייר מרצה כיום עונש של 18 שנות מאסר בכלא מגידו לאחר שהורשע ב- 19 אישומים ובכללם, סיוע לרצח, קשירת קשר לפשע, חטיפה לשם רצח, סחיטה בכוח, חטיפה, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע - ניסיון להרוס נכס בחומר נפץ, החזקת נשק, קשירת קשר לפשע-רצח ועוד.

ראש ארגון הפשע עודה קוטייר בבית המשפט (ארכיון), צילום: קוקו

בעבר, בשל מסוכנותו והאיומים שהוא ואנשיו הסבו כלפי סגל הכלא בו הם שוהים, הועבר קוטייר בין בתי סוהר שונים כדי לבודדו. גם במהלך תקופת מאסרו, הוא הורשע ונידון בתיקים פליליים נוספים בהם יוחסו לו עבירות אלימות שבוצעו כלפי סגל הסוהרים במהלך ריצוי מעצרו. למרות זאת, זכה קוטייר ליחס מועדף מצד מי שהיו אמורים לשמור עליו ולוודא את התנהגותו התקינה, וזאת בתמורה לשקט מצידו כלפי הסוהרים. היוצרות התהפכו עם כניסתו של הנציב החדש, רב-גונדר קובי יעקובי, שהודיע על "איפוס המונה" וביטול המעמדות. באופן האמור, כל אסיר שיבקש לפעול בדרך של שיקום יוכל להצליח בבתי המאסר, ואילו כלפי עצורים שיפרו את כללי הסדר והמשמעת יינקטו צעדים משמעתיים והדין ימוצה.

השינוי במדיניות הובילו לפשיטות יזומות באגפים ובתאי האסירים ובכללם באגף ובתאו של קוטייר. מקורות בשב"ס מספרים ל"ישראל היום" כי הציוד שהחזיק העבריין קוטייר בתאו "לא מבייש סוויטה במלון". לדברי השופט שדן בעתירה מדובר ב"ממצאים חריגים ביותר לרבות פריטי ציוד רבים האסורים בהחזקה" בעקבות החיפוש והתפיסה, נעצר קוטייר ונפתח נגדו תיק פלילי. כמו כן, הוא נשפט משמעתית והוחרמו לו כל הפריטים שהיו ברשותו.

נציב שב"ס, רב גונדר קובי יעקובי, צילום: דוברות שב"ס

בתגובה עתר קוטייר לבית המשפט בדרישה להשיב לו את הציוד שנלקח ממנו. יודגש כי הנוהל בשב"ס מתיר לאסירים להחזיק ציוד נוסף לזה המותר בכפוף לאישור ולהמלצה של גורמי הרפואה והמזון. קוטייר עצמו מקבל בימים אלו מזון שונה משאר האסירים משום שהוא מצוי בתהליך דיאטה מטאבולית בפיקוח גורמי שב"ס ובאישורם.

במסגרת הדיון בעתירה, נטען על ידי שירות בתי הסוהר כי אין מניעה להחזיר את הציוד המותר בהחזקה שנאסף מתאו בכלא איילון, אלא שקוטייר דורש שיוחזר לו ציוד נוסף גם אם הוא לא מופיע ברשימת החפצים המותרים בהחזקה. בהתאם להחלטת השופט לא יוחזר לקוטייר כלל הציוד אותו ביקש להחזיק אולם, שב"ס ימשיך לספק לו את המזון הדיאטטי לאור התפריט שנקבע לו, ללא תלות בכלא בו יוצב וכן גם אם בהמשך יועבר למוסד כליאה אחר. עוד הבהיר השופט כי שב"ס יהיה ראשי לערוך חיפושים בתאו של קוטייר לאור מידע מודיעיני מנחה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר