"היא עם גרזן, כולי רועדת": האזינו לדיווח שהתקבל במד"א על החשודה ברצח בנה

כך נשמע הדיווח הראשון על סיגל יאנה איצקוביץ', שאחר כך התברר כי רצחה את בנה בן ה-6, ליאם • "ראינו בחורה רודפת אחרי אישה עם גרזן, היא עשתה לנו חור באוטו"

הדיווח למד"א על סיגל שרצחה את בנה: "הבחורה פה רודפת עם גרזן, עשתה לנו חור במכסה מנוע"

יממה אחרי הרצח המזעזע בהרצליה, אז ליאם בן ה-6 נרצח על-ידי אמו סיגל יאנה איצקוביץ', פרסמו היום (רביעי) במד"א את הקלטת השיחה הראשונה שהתקבלה במוקד.

תיעוד: החשודה ברצח בנה בגרזן בדרך לקניון בהרצליה

"אנחנו באוטו, ראינו בחורה שרודפת אחרי אישה אחרת", נשמעת בהקלטה אישה שהתקשרה למוקד. "אני לא יודעת אם זה גרזן, פטיש. היא עשתה לנו חור באוטו, במכסה מנוע. אני כולי רועדת, אני חושבת שאתם צריכים באמת לבוא".

"וראית בת כמה היא נראית?" שאלה המוקדנית.

"הבחורה היא בחורה צעירה", ענתה האישה. "הנה אני מסתכלת היא ממש עשתה לנו חור במכסה מנוע".

זירת רצח בן ה-6 בהרצליה, צילום: גדעון מרקוביץ'

ל"ישראל היום" נודע כי החשודה טופלה על ידי גורמי הרווחה בעיריית מודיעין בעת שהיא ובעלה התגוררו בעיר בשנים 2018-2019 ובעקבות מספר תלונות על אלימות הדדית בין השניים. עם זאת, לא היתה אינדיקציה או חשד לאלימות כלפי הילד. לאיצקוביץ' הוצע לגשת לטיפול אך היא סירבה.

ב-2019 הזוג עבר להתגורר בדימונה. כיוון שלא היה חשד לאלימות כלפי בנם, לא הופעל חוק פעוטים בסיכון ולכן לא היה ניתן להעביר את התיק שלהם לרשויות אחרות בשל חיסיון. בדימונה לא היו תלונות או דיווחים לרווחה וגם בהמשך, כשעברו להתגורר בהרצליה, לא התקבלו דיווחים.

בית משפט השלום בתל אביב האריך מוקדם יותר היום את מעצרה של איצקוביץ' בתשעה ימים נוספים, וכן התיר את שמה לפרסום. האם, כך נודע, לא נכחה באולם בית המשפט, וגורם המעורב בפרשה אמר כי "החשודה לא מתקשרת".

האישה החשודה ברצח בנה בקניון בהרצליה, צילום: .השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

בא כוחה, עו"ד בנימין מלכא, אמר לפני הדיון כי "לצערי מדובר בטרגדיה נוראית. משפחה איבדה את הילד שלה. אנחנו רק מתחילים ללמוד את המקרה המזעזע והנוראי הזה ובעיקר את מה שקדם לו. בשלב הזה רב הנסתר על הגלוי. אנחנו בקצה של הקצה. זה לא הזמן. כולם כואבים ושבורים. כמובן שמצבה הנפשי הוא כיוון שנבדק - ורצוי שייבדק".

נציג המשטרה פירט בדיון על המסע הקטלני של איצקוביץ', ואמר כי "החשודה רצחה את בנה והכלב שלה ולאחר מכן הגיעה לקניון שבעת הכוכבים, ניסתה לפגוע בעוברי אורח ולבסוף הגיעה למאבטח וניסתה לרצוח אותו באמצעות כלי מסוכן. היא נעצרה והועברה לבית החולים, מאז המעצר ועד עכשיו התבצעו עשרות פעולות חקירה דוגמת לקיחת עדויות ומצלמות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר