התחזה לנציג ביטוח והונה את לקוחותיו: אישום נגד עו"ד בבייב על הונאה בהיקף מיליוני שקלים

הפרקליטות הגישה כתב אישום הכולל 35 אישומים של הונאה ומרמה בסכום של יותר מחמישה מיליון שקלים • שני עובדיו מאושמים בעבירות של קבלת דבר במרמה

התחזה לנציג ביטוח והונה את לקוחותיו. אילוסטרציה. צילום: wirestock / Freepik

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נוסף נגד עורך הדין הלל בבייב ושני עובדי משרדו באור יהודה. כתב האישום החדש כולל 35 אישומים של הונאה ומרמה, בסכום כולל של יותר מחמישה מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, בבייב ואפי צפאני, איש האדמיניסטרציה במשרד, מואשמים בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. יעקב אטיאס, שליח במשרד, מעורב באישום אחד של קבלת דבר במרמה.

על פי כתב האישום בבייב וצוותו פעלו במשך תקופה ארוכה להונות לקוחות תוך הצגת מצגי שווא והבטחות כוזבות. בין קורבנות המרמה נמנים ניצולי שואה, אנשים בעלי נכות פיזית ונפשית, קשישים וחולים.

פרקליטות מחוז תל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ

שיטת הפעולה כללה הצגת אנשים שהתחזו לנציגי חברות ביטוח או בעלי תפקידים רלוונטיים, דרישת שכר טרחה מופקע והוצאות משפט בדויות. בנוסף, בבייב התחייב לבצע פעולות משפטיות שלא התכוון לבצע מלכתחילה.

הפרקליטות מדגישה את חומרת המעשים בכתב האישום: "סכומי הכסף הגבוהים שהתקבלו במרמה מהמתלוננים, לאורך זמן ובאופן שיטתי, באמצעות מספר מעורבים ועל בסיס מצגים כוזבים, גילם המבוגר של חלק מהמתלוננים וניצול מצבם האישי והרפואי של המתלוננים כולם, כל אלו מהווים נסיבות מחמירות לעבירות המרמה".

זהו כתב האישום השני המוגש נגד בבייב וצוותו. בשנת 2022 הוגש כתב אישום ראשון הכולל 48 אישומים בעבירות מרמה דומות. המשפט בתיק הראשון עדיין מתנהל, ובבייב עצור עד תום ההליכים בגינו. סך כספי המרמה על פי שני כתבי האישום מוערך בכ-12 מיליון שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר