בחשד לביצוע מעשים מגונים בקטינות: נעצר קצין מבצעים של משמר הגבול

המחלקה לחקירות שוטרים עצרה היום קצין במג"ב המשרת באיו"ש בחשד לביצוע עבירות מין בקטינים בעזרת מכשיר הטלפון • על-פי מח"ש, מעצרו הוארך עד ליום חמישי • סנגורו טען: "אין סיבה לעצור אותו בתיק עבירות במרשתת - הוא קידם את החקירה בכך ששיתף פעולה" • שופט בימ"ש השלום יריב ירמיהו: "קיימת עילת מסוכנות"

קצין במג"ב איו"ש נעצר בחשד לביצוע עבירות מין בקטינות (אילוסטרציה). צילום: אפרת אשל

המחלקה לחקירות שוטרים עצרה היום (שלישי) קצין מג״ב בדרגת פקד, המשרת באיו״ש, בחשד לביצוע עבירות מין בקטינים. העבירות, על פי החשד, בוצעו באינטרנט. מעצרו של הקצין הוארך בבית המשפט עד ליום חמישי. המשטרה מייחסת לו גם ביצוע מעשה מגונה בקטינים מתחת לגיל 14.

קצין במג"ב איו"ש נעצר בחשד לביצוע עבירות מין בקטינות (אילוסטרציה), צילום: דוברות מג"ב

בדיון בהארכת מעצרו גילו נציג מח״ש עינבר טולקבולסקי ועופר בבליצקי כי הקצין אישר בחקירתו הראשונית באופן חלקי כי נהג לקיים שיחות בעלות אופי מיני עם קטינים באמצעות אפליקציות שונות תוך הסתרת זהותו.

מח״ש ביקשה להאריך את מעצרו בין היתר בשל החשד שישבש את החקירה נגדו. בא כוחו של הקצין טען בתגובה: ״החשד הסביר לא רלוונטי. החשוד שיתף פעולה. אנו סביב עילות המעצר שלטעמי לא קיימות. החשוד משרת את המדינה בתפקידים מסוכנים, באזורים מסכנים ומסכן את חייו לבטחון כולנו".

שוטר מג"ב באיו"ש (אילוסטרציה), צילום: אורן בן חקון

"הפעולה האחרונה המיוחסת היא מלפני כמה שבועות ונעשתה באמצעות מכשיר טלפון. הוא כנראה הקל ראש באותן ההתכתבויות ולא הבין את הדבר. מרגע שנעצר, תוך כדי קריאת כל ההתנהלות שלו, מוויתור על הייעוץ, דרך מה שמסר, דרך פתיחת הטלפון, זה לא מסתדר עם עילה של שיבוש. מי שרוצה לשבש לא משתף פעולה. מי שיש לו נקודת מבט של שיבוש, הוא מבקש להרוס את החקירה ולא לקדם".

עוד טען עורך הדין כי "הוא קידם את החקירה בכך ששיתף פעולה. אין סיבה לעצור בחור כזה בתיק כזה. תיקים של עבירות במרשתת, מתחת לגיל 14 זה לא מביא לבקשות למעצר עד תום ההליכים. זה רק לצורכי חקירה. מי שמשתף פעולה אנו צריכים להסתכל רק על שיבוש החקירה".

בית משפט השלום בראשון לציון (ארכיון), צילום: קוקו

שופט בית משפט השלום בראשון לציון יריב ירמיהו ציין בהחלטתו להאריך את המעצר כי חומר החקירה מבסס חשד סביר שהחשוד ביצע את העבירות המיוחסות נגדו. כן ציין כי שוכנע שקיימת עילת מסוכנות מצד החשוד ואף חשש שישבש את החקירה נגדו. השופט ציין כי ההחלטה להאריך את מעצרו לזמן קצר נבעה מכך שהחשוד משתף פעולה בחקירתו.

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה כל התנהלות חריגה שלא עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות וערכי הארגון. עם קבלת חומרי החקירה, יישקלו אמצעים מנהליים כנגד הקצין, כמקובל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר