"הצלתי אזרחים, אני מרגיש נבגד": ס', ששמו נקשר בפרשת רצח מחבל נוח'בה, מספר על התקרית

ס' טוען כי הניסיון להציגו כמי שלא היה לוחם בשירותו הצבאי "זה ערבוב" • לדבריו, המעצר שלו על כך שרצח מחבל שגוי מיסודו • בשיחה ל"ישראל היום" הוא מבהיר כי כל ניסיון לקשר בינו לבין סחר בנשק באופן בלתי חוקי משולל כל יסוד ואף טוען לפגיעה שחש בעקבות המעצר שלו לאחר שחירף את נפשו: "נלחמתי כדי להציל חיים של שוטרים ואזרחים ולבסוף נמצאתי נחקר אצל אותם חוקרים, הם אומרים לך שאתה לא יותר טוב מאותם מחבלים"

ס', חשוד בהרג מחבל נוחבה ב-7 באוקטובר, מספר על רגעי המעצר והחקירה נגדו \ אבי כהן

"מסיבה לא ברורה חקרו אותי": ס' אחד מהחשודים שנעצר, יחד עם שני חשודים נוספים, בגין רצח לכאורה של מחבל נוחבה ב-7 באוקטובר, משחזר היום (שישי) בביתו את רגעי המעצר ואת ההחלטה לצאת להילחם בעוטף עזה בשבת השחורה. "6:29 שומעים את האזעקות, אני מתעורר ומבין שזה חריג, מדבר עם חבר שלי לוחם במשטרה נקרא לו ט'. אני והוא מסכימים שזה אירוע חריג מאוד ועוצרים בכיוון דרום. ב-06:40 נפגשנו בצומת כפר סבא, לקחנו איתנו את ציוד הלחימה האישי שלנו וירדנו דרומה, נכנסנו ללחימה נונסטופ מהרגע שמגיעים", כך מספר ס'.

לדבריו, "כוח מיחידה מאוד מיוחדת נתקל, נהרגים להם מספר לוחמים, אנחנו מחלצים אותם אחורה, מפנים אותם כמה שניות לפני לפני שחוטפים אותם מחבלי נוח'בה". על צייתונותו לחוק וההתגייסות למאמץ המלחמה מוסיף ס' "צילמתי כל מחבל נוח'בה שעצרנו והעברתי לשב"כ כדי שלא יגידו שהיה משהו מסוים. לכן זה די הזוי שפונים אליי, ועוצרים אותי".

ס' ו-ט' בשירותם הצבאי, צילום: אבי כהן

בתיאוריו, מתאר ס' לחימה שנמשכה מספר ימים ולאחריה פנייה שקיבל ממח"ש. "זה נגמר בכלום בגדול,  ואז נופל לי האסימון לגבי בחור שהתחזה לשוטר, לחם איתנו והציג תעודת חבלן. הלוחם ט' אומר התעודות הן אורגיניל, לכן לא מצלחיחים להבין שזה מזויף. בהמשך מסתבר שהוא גנב נשק ומטעני חבלה וצויד לחימה רגיש". על ההחלטה לחקור אותו, בעיניו על לא עוול בכפו, אומר ס': "מסיבה לא ברורה חקרו אותי, ר' טען שאת הנשק הבלתי חוקי הוא קיבל ממני, דבר שהופרך. לפני שלושה חודשים פונים אליי ימ"ר תל אביב, באים לחיפוש ולא מוצאים כלום. ביום שלישי באו לעצור אותי בחשד לרצח מחבל. למרות שאין לי קשר לזה, ואני חושב שבית המשפט אמר את דברו".

על רגע המעצר מספר ס', "לא הייתי בבית כשהגיעו אליי. התקשרו אליי אמרו שיש חיפוש בבית, אני כמו אזרח שמציית לחוק, מתעייצב לחקירה. רק אז התברר שאני חשוד ברצח של מחבל ב-7 באוקטובר, דבר הזוי לחלוטין. ככל שמתתקדמת החקירה, שאני משתף איתה פעולה באופן מלא, נותן עדויות, סרטונים שצולמו במצלמת וסט, מבנים שאין פה משהו אמיתי, כלפיי לפחות". עוד הוסיף ס' במסגרת שיחה עם "ישראל היום" כי במהלך החקירה הרגיש נבגד. לדבריו, "נלחמתי כדי להציל חיים של שוטרים ואזרחים ולבסוף נמצאתי נחקר אצל אותם חוקרים, הם אומרים לך שאתה לא יותר טוב מאותם מחבלים".

ס' - נחשד בהרג מחבל נוח'בה בשבת השחורה, צילום: אבי כהן

ס' הגיב לטענה כי הוא התחזה לחייל וטוען "זה ערבוב, המתחזה מעולם לא עשה צבא. אני עשיתי צבא, יש לי מספר אישי. אמנם לא לחמנו תחת יחידה מסודרת אבל מי כן היה? אנחנו לוחמים. אופי של לוחם זה לרדת ולהיחלם על מה שחשוב לך. אז אנחנו הצלנו הרבה אזרחים, וזה גם מתועד במצלמות וסט".

ס' מספר כי בילה שלושה ימים במעצר, הוא שוחרר אמש (חמישי) בסביבות השעה חצות. הוא מביע מורת רוח על היחס כלפיו, בעיניו לא ראוי שיתייחסו ככה ללוחמים שהצילו חיים. כשנשאל איך חווה את המעצר, עוצר ס' להבהיר כי מבחינתו זו שאלה מורכבת. הוא עונה, "התחושה אישית שזו הייתה בגידה. הרגשנו את סכנת המוות כשראינו את הנופלים מיחידת העילית שהיו איתנו. כל אזרח, כל מי שטיפלנו בו, כל שוטר שהגשנו לו סיוע רפואי, אני יודע למה ירדנו לשם. אני מתחרט על זה שיש גורמים במדינה שמחפשים להפיל אנשים חפים מפשע שעשו דברים שם היו צריכים לעשות ולא עשו".

בית משפט השלום בתל אביב, צילום: ללא

כזכור, השבוע נעצר ס' יחד עם שני חשודים נוספים, אחד מהם עצור בידי המשטרה זה חצי שנה בגין מקרה נוסף בו הואשם בו התחזה וגנב אמל"ח ב-7 באוקטובר. ס' והחשוד השני נעצרו בחשד לביצוע עבירות של רצח מתוך מניע של גזענות, קשירת קשר לפשע, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נשק. החשד הנטען לרצח היה בנוגע לרציחתו של מחבל נוחבה שהיה מעורב בטבח בשבת השחורה. במסגרת החקירה פירט ס' על היכרותו עם החשוד השלישי ר' במסגרת הלחימה באזור הקרבות, את העובדה כי הוא הציג עצמו בפניו כחבלן, וכן ש-ר' גנב נשק. בעימות בין ס' ל-ר', טען השני כי ס' העניק לו ארבעה רובים והחתים אותו על דף מאשר, ראייה שלא נמצא לה ביסוס.

החשדות נגד ס', הגם שיוחסו לו בתחילה עבירת רצח ממניע גזעני, צומצמו לעבירת נשק אשר התגלה במסגרת חיפוש שבוצע בביתו. בבית משפט השלום, כתבה השופטת אביטל אמסלם גלבוע כי "התמונה המצטיירת היא שמדובר בחקירה פשוטה יחסית, בעניין ממוקד. על אף שקם חשד סביר ביחס לעבירת הנשק ניתן לאיין את מסוכנותו באמצעות חלופת מעצר. עוד נכתב על ידי השופטת כי "בנסיבות הכוללות לא קמה עילה של חשש לשיבוש החקירה והוא שוחרר". אלא, שבמשטרה לא השתכנעו מדברי השופטת ועתרו לבית המשפט המחוזי. השופט עודד מאור שדחה את הערר ציין ש"לא מתגבש חשד סביר כנגד החשוד בהקשר זה המצדיק את הארכת מעצרו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר