סוכן מכירות נגד מנכ"ל החברה: "כלא אותי, התעלל בי ותקף אותי"

העובד הוכר על ידי הביטוח הלאומי כלוקה בפוסט־טראומה בעקבות טענתו להתעמרות • המקרה אירע לפני כשנתיים, ולאחרונה הגיש תביעה של יותר ממיליון שקלים כנגד המנכ"ל והחברה

"המנכ"ל פעל באלימות", אילוסטרציה. צילום: GettyImages

תביעה בת מיליון: סוכן מכירות הוכר על ידי הביטוח הלאומי כלוקה בפוסט־טראומה בעקבות טענתו כי לאחר פיטוריו מחברה שבה עבד, מנכ"ל החברה תקף, השפיל וכלא אותו במשרד. לאחרונה הגיש העובד תביעה של יותר ממיליון שקלים כנגד המנכ"ל והחברה שבה עבד.

הוכר כלוקה בפוסט־טראומה. המוסד לביטוח לאומי, צילום: אורן בן חקון

המקרה אירע לפני כשנתיים, עת נקרא סוכן המכירות, שפוטר כמה ימים קודם לכן, לפגישה במשרדי החברה עם המנכ"ל. לטענת העובד, במהלך הפגישה ולאחר דין ודברים על התנהלותו של הסוכן, המנכ"ל התפרץ עליו, צעק עליו, השפיל אותו והפעיל עליו אלימות מילולית ופיזית בעצמו, וכן על ידי המאבטח שעבד שם.

הסוכן נכלא בחדר שאליו נקרא, ובמשך זמן מה לא ניתן לו להשתחרר ולצאת מהחדר. הוא זעק לעזרה למזכירת החברה, אך זעקותיו נפלו על אוזניים ערלות. לאחר מאבק לא פשוט הצליח הסוכן לשחרר את ידיו האוזקות של המאבטח ולנוס על נפשו אל מחוץ למשרדי החברה.

בית משפט השלום בבת ים, צילום: הרשות השופטת

בימים אלה הגיש העובד תביעה לבימ"ש השלום בבת ים באמצעות עו"ד בנו גליקמן, ובה נטען כי בעקבות האירוע סוכן המכירות נותר עם חרדה מתמדת, מצבי רוח קשים, פחדים, הוא סובל מקשיי שינה ומחוסר ריכוז, לא מצליח להתמיד בעבודה והחל להסתגר בביתו. המוסד לביטוח לאומי הכיר באירוע כתאונת עבודה, וועדה רפואית מטעמו קבעה כי הוא סובל מנכות לצמיתות על רקע נפשי.

בתביעה נטען, בין היתר, כי המנכ"ל והחברה אחראיים ישירות או באופן עקיף לנזקיו בעקבות אירוע של התעללות נפשית ופיזית, אשר עבר במקום עבודתו במהלך פגישה שהתקיימה במשרדי ההחברה. לתביעה צורפה חוות דעתו של פסיכיאטר, שקובעת כי הסוכן סובל מפוסט־טראומה המלווה בדיכאון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר