רשות האכיפה והגבייה: צפי לעלייה בפתיחת תיקים בשנת 2024 - איזו עיר מובילה באחוז החייבים?

דוח חדש מדגיש עלייה בתיקים החדשים לצד גידול במספר החייבים, למרות המגבלות שהוטלו במהלך השנה • תחזית לשנת 2024 צופה המשך מגמת עלייה בפתיחת תיקים • מנהל הרשות: "בשנה זו הושם דגש מיוחד על שירות יזום לאוכלוסיות ייחודיות"

משרדי ההוצאה לפועל . צילום: יהושע יוסף

רשות האכיפה והגבייה פרסמה היום (ראשון) את דוח הפעילות לשנת 2023, בו ניכרת ירידה במספר תיקי ההוצאה לפועל הפתוחים, לצד עלייה במספר התיקים החדשים שנפתחו במהלך השנה. הדוח מציג את אחוז החייבים הפרטיים לפי 16 הערים הגדולות. בעיר בת ים האחוז הגבוה ביותר של חייבים (9%) מהתושבים, ואילו בערים כפר סבא ובני ברק האחוז הנמוך ביותר של החייבים ביחס לתושבים 3.2%.

אחוז החייבים בהוצאה לפועל לפי ערים, צילום: רשות האכיפה והגבייה

בסוף שנת 2023 עמד מספר תיקי ההוצאה לפועל במדינת ישראל על 1,982,344 תיקים פתוחים, כולל תיקי איחוד, מה שמצביע על ירידה של 0.5% בהשוואה לשנה הקודמת. זאת למרות עלייה של 15,000 תיקים חדשים שנפתחו במהלך השנה, שהגיעו לכדי 303,355 תיקים בסך הכל, למרות תקנות החירום שהגבילו את פתיחת התיקים מאוקטובר בשל מלחמת "חרבות ברזל".

התפלגות החייבים לפי גיל, צילום: רשות האכיפה והגבייה

בנוסף, הצפי לשנת 2024 מצביע על עלייה של 1% במספר התיקים החדשים שיפתחו. נכון לסוף 2023, מספר החייבים במערכת עמד על 562,996, עלייה בהשוואה לשנה הקודמת בה נספרו 551,129 חייבים.

מלאי תיקי הגבייה במרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות עמד על 3,008,659 תיקים פתוחים, כאשר חלק ניכר מהם - כ-39% - הם בשל דוחות משטרה.

מנהל רשות האכיפה והגבייה, מר אורי ולרשטיין אמר כי: "שנת 2023 הסתיימה בעת בה מצויה מדינת ישראל בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל. ברבעון האחרון לשנה זו, הוחל מצב חירום בטחוני בחזית ובעורף ובהתאם נקבעו בהוראת שעה, חקיקות דחיית מועדי תשלום וסדרי דין מיוחדים במערכות הגבייה המשפטיות, אלה הפועלות ברשות האכיפה והגבייה. לצד עלייה במדדי השירות מקרוב ומרחוק, צומצם משמעותית גם בשנה זו הצורך של לקוחותינו להגעה ללשכות רשות האכיפה והגבייה ובכך גאוותנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר