מורה אחד קיים ברשת יחסי שליטה עם קטינים ומורה אחר הטריד תלמידות ומורות: שני כתבי אישום הוגשו נגד אנשי חינוך

אושרי בוחניק בן 29, מואשם בסדרה של מעשי סדום ומעשים מגונים במרמה באמצעות התחזות לקטינה ברשת • הקטינים ביצעו בעצמם מעשים מיניים, לרבות מעשי סדום, בהתאם להוראותיו • בפרשה אחרת, ביצע מורה ותיק ממרכז הארץ מעשים מגונים בשתי תלמידות בנות 14 ובשתי מורות בבית ספרו

מורה התחזה לנערה ברשת והטריד קטינים. צילום: Getty Images

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד אושרי בוחניק בן 29 מחדרה, בגין סדרה של מעשי סדום ומעשים מגונים במרמה בקטינים באמצעות הרשת.

בוחניק, מורה למתמטיקה שלימד בחדרה ובבית ינאי, הפעיל מגוון פרופילים פיקטיביים באינסטגרם, בטלגרם, באומיגל ובווטסאפ והציג עצמו במרמה כנערה בשם "אלין", המעוניינת לקיים עם קטינים קשרים מיניים באמצעות הרשת.

הוא פנה לקטינים ברשת באמצעות הפרופילים והציע להם לקיים עם הדמות הפיקטיבית יחסי שליטה, במסגרתם יידרשו הקטינים לעשות כל מה שיתבקשו על ידה, ואף הבטיח לקטינים שהם יזכו לפגוש את אלין בעתיד.

פקד רב סיטון: "החשוד סחט נערות שישלחו לו תמונות מיניות שלהן תוך כדי מעשים מגונים" (ארכיון) \\ דוברות המשטרה

הקטינים, שחשבו שהם משוחחים עם נערה בגילם, קיימו איתו שיחות וידאו, ביצעו בעצמם מעשים מיניים, לרבות מעשי סדום ומעשי אוננות ושלחו לו יעוד שלהם בהתאם להוראותיו.

כתב האישום שהוגש נגד בוחניק כולל תשעה אישומים בעבירות של גרם מעשה סדום בנסיבות אינוס, גרם מעשה מגונה, עשיית פרסום תועבה ובו דמותו של קטין ושיבוש מהלכי משפט. לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה למעצר עד תום ההליכים, תוך שהיא מציינת את מסוכנותו של הנאשם ואת החשש מפני שיבוש מהלכי משפט על ידו.

המורה הנערץ ביצע מעשים מגונים במורות ותלמידות

בפרשה אחרת שהתרחשה במערכת החינוך, הוגש כתב אישום בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד מורה בחטיבת ביניים, בשנות ה-50 לחייו ממרכז הארץ, שביצע מעשים מגונים במורות בבית הספר.

על פי כתב האישום, הנאשם נגע להן בחזה, וכן ביצע מעשים מגונים בשתי תלמידותיו, קטינות כבנות 14, במספר הזדמנויות ונגע להן בישבן ובחזה.

מעשים מגונים בקטינה, צילום: אילוסטרציה: GettyImages

הנאשם היה המורה של אחת המתלוננות ובאחד הבקרים, עמדה הקורבן ונערה נוספת ליד לוח הכיתה ופתרו תרגילים כהכנה למבחן. הנאשם שהבחין בהן, עבר ליד אחת מהן ונגע בידו בישבנה מספר פעמים. התלמידה יצאה מהכיתה ובעת ששבה אליה, פנתה לנאשם ואמרה לו כי היא מרגישה שאינה מוכנה לבחינה. בתגובה, הרגיע אותה הנאשם באומרו לה: "יהיה בסדר" תוך שהניח אח ידו על החזה שלה.

במקרה אחר, שהתרחש באפריל 2024, עמדה התלמידה מחוץ לכיתה ושוחחה עם תלמידה אחרת, כשלפתע נעמד הנאשם מאחוריה ועשה בה מעשה מגונה על ידי כך שנגע בחוזקה בישבנה. בתגובה, התלמידה מיהרה להיכנס לכיתה.

במקרה אחר, ניגש הנאשם אל התלמידה במהלך מבחן, כדי לסייע לה, ועשה בה מעשה מגונה כששלח את ידו ונגע בחזה שלה.

מהחקירה של משטרת מסובים גם עלה כי המורה ביצע מעשים מגונים במורות בבית הספר. במקרה אחד, במהלך אירוע של "הרמת כוסית" בחדר המורים בחטיבת הביניים, התקרב הנאשם לעבר המורה ועשה בה מעשה מגונה בכך שליטף את זרוע ידה בידו כשהוא נוגע בחזה שלה ומלטף אותו.

בנוסף, במהלך טיול שנתי, ביצע בה המורה מעשה מגונה כשליטף את החזה שלה.

"פתחנו בחקירה מהירה במהלך חודש מאי, עם קבלת דיווח מהרווחה של הרשות המקומית. המורה החשוד אותר במהירות ונחקר. תוך כדי ניהול החקירה נאספו ארבע תלונות, שתיים מהן של תלמידות בגיל 14.5 לערך, ושתי תלונות נוספות של מורות", סיפרה פקד רוני כרמל, ראש מחלק משפחה ועבירות מין בתחנת מסובים, שעמדה בראש צוות החקירה.

"החשוד הכחיש את הטענות שהוטחו בו, אמר שהוא מורה ותיק ומוערך וציין כי אולי נגע בבנות כבדרך אגב במהלך שיעור או הפסקה", הוסיפה כרמל.

כיתה (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

בבקשה להמשך התנאים המגבילים בהם נמצא המורה, צוין כי "מדובר בנאשם אשר באין מפריע ניצל את מעמדו כמורה בבית הספר, פגע מינית בנשות צוות ובתלמידות קטינות בכיתה ט׳ אותן לימד, וכרסם בתחושת המוגנות שלהן במרחב שאמור היה להיות בטוח עבורן. המשיב ממשיך לדבוק בגרסתו שהינו 'מורה נערץ' וכל האירועים הינם אקראיים ללא כוונה מינית, ומכאן גם נובעת מסוכנותו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר