"אתה מת היום": אריתראי שדד באיומי סכין שלושה עוברי אורח בתל אביב

מסע השוד בן השעה של הנתין הזר החל עם חטיפת טלפון נייד מידו של צעיר מקומי ואיומים ברצח בעזרת סכין שהחזיק בתחתוניו • בבקשה למעצר עד תום ההליכים צוין כי "מעשיו של הנאשם מלמדים על מסוכנות רבה שנשקפת ממנו לציבור בכללותו, כאשר ביצע את המעשים, ברצף ובפרק זמן של כשעה, במתלוננים אותם פגש באקראי ברחוב"

אריתראי שודד את הצעיר בתל אביב ונעצר

נתין זר מאריתריאה, בן 35, שדד בתוך כשעה שלושה עוברי אורח בשכונת התקווה לאחר שאיים עליהם בסכין ואמר לאחד מהם: "היום אתה מת אני אדקור אותך". הבוקר (רביעי) הוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. שוטרים שהיו באזור הצליחו להגיע בתוך דקות ולעצור את הנאשם.

על פי כתב האישום, לפני עשרה ימים, הלך צעיר מתל אביב ברחוב גואל בעיר ודיבר בטלפון הנייד שלו, הנאשם שהפתיע אותו הגיע וחטף ממנו את הטלפון הנייד, איפר עליו סיגריה ואיים עליו שירצח אותו. במקביל הוציא הנאשם סכין מתחתוניו, החזיק אותה בידו ותפס את הצעיר מהחולצה תוך שגרר אותו לאורך הרחוב. לאחר שהצליח הקורבן להיחלץ מאחיזתו של הנאשם, ברח לתוך חנות אופניים סמוכה והתחבא בה.

השוד בדרום תל אביב, צילום: .

כעבור כשעה, ירד צעיר אחר מהאוטובוס בתחנה ברחוב ההגנה ובעת שירד בתחנה עצר הנאשם אותו, כשבידו הימנית סכין ודרש ממנו את הטלפון הנייד שלו. בשל חששו נתן הצעיר לנאשם את הטלפון הנייד. הנאשם הסתכל ביישמון ״whatsapp״, סגר את הטלפון ואמר לו לעוף מהמקום. מחששו מהנאשם התרחק הצעיר מהמקום והתקשר למשטרה.

לא חלפו 20 דקות וצעיר אחר רכב על אופניו על הכביש ברחוב ההגנה בתל אביב. באותה העת ירד הנאשם אל הכביש, עצר אותו בנסיעתו ודרש ממנו את הטלפון הנייד שלו. בתגובה לבקשת הנאשם, שאל אותו הצעיר מה קרה ואילו הנאשם ביקש ממנו לגשת למדרכה וחזר על דרישתו לטלפון הנייד שלו, משסרב לתת לו את הטלפון הנייד, המשיך הנאשם בדרישתו, שלף סכין מכיסו ולקח ממנו את הטלפון בכוח. מיד ובסמוך לכך, הגיע שוטר סיור מתחנת תל אביב דרום ועצר את הנאשם באופן שמנע ממנו לקחת את הטלפון, בחיפוש שעשה השוטר בכליו של הנאשם הוא תפס במכנסיו סכין וגז פלפל, שהנאשם טען שהם להגנה עצמית.

זרים בדרום תל אביב (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צוין כי: "מעשיו של הנאשם מלמדים על מסוכנות רבה שנשקפת ממנו לציבור בכללותו, כאשר ביצע את המעשים, ברצף ובפרק זמן של כשעה, במתלוננים אותם פגש באקראי ברחוב. המשיב אף ביצע את המעשים תוך הפעלת אלימות כלפי המתלוננים כשהוא מאיים עליהם עם סכין".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר