השכן דקר את הקורבן למוות והזמין נערות ליווי מכספו: פוענח הרצח בנווה ימין

בתום חקירה מואצת פוענח רצח יאיר בוזגלו והוגש כתב אישום נגד החשוד ברצח • שכנו של הקורבן, אולג סרנקוב בן ה-41, נעצר לאחר שעלה כי משך כספים מחשבונו של המנוח באופן חשוד ויום למחרת אף הזמין נערות ליווי ושילם באמצעות כרטיס האשראי של בוזגלו • בנוסף, בפח אשפה נמצאו ממצאים הקושרים את החשוד לרצח, ובכלל זה כפפות, סכין ונעליים הנושאים סימני דם של המנוח

יאיר בוזגלו ז"ל והסכין שנתפסה. צילום: דוברות המשטרה/ללא

היחידה המרכזית של מחוז מרכז הצליחה לפענח בתום חקירה מואצת את רצח יאיר בוזגלו ז"ל לפני כחודש בנווה ימין בשרון. היום (חמישי) הוגש בהתאם לממצאי החקירה כתב אישום נגד החשוד ברצח.

נורה מטווח אפס: פוענח רצח מוחמד דאהמשה בכפר כנא (ארכיון) // דוברות המשטרה

כתב האישום הוגש כנגד אולג סרנקוב, בן 41 מנווה ימין, בגין רצח שכנו, יאיר בוזגלו ז"ל. הנאשם התגורר בשכנות למנוח, רצח אותו מסיבה לא ידועה ולאחר מכן גנב את הטלפון הנייד וכרטיס האשראי שלו, ועשה בהם שימוש למשיכת כסף מזומן בסכום מצטבר של 17,000 שקלים.

היחידה המרכזית של מחוז מרכז פתחה לפני כחודש בחקירה עם קבלת דיווח בדבר אדם שאותר ללא רוח חיים בביתו בישוב נווה ימין בשרון, לאחר שעפ"י בדיקה ראשונית בזירה עלה חשד לפלילים בהיותו כפות, כשסימני אלימות על גופו וכתמי דם בזירה.

ראשית האירוע, עם קבלת דיווח מחברו של המנוח על כך שיאיר אינו זמין באופן חשוד, ולפיכך ניידת של תחנת שדות הגיעה למקום מגוריו ועם כניסת השוטרים למבנה אותר המנוח על רצפת ביתו. בתוך כך, שוטרי התחנה בודדו את הזירה ובתום הערכת מצב הטיל מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, את החקירה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז.

בפח אשפה נמצאו ממצאים הקושרים את החשוד לרצח, צילום: דוברות המשטרה

היחידה החלה באיסוף ממצאי תיעוד, ממצאים פורנזיים, תשאול קרובים וסריקות אחר מסלול פוטנציאלי של המלטות חשוד במעשה. לאחר זיהוי המנוח – תושב המקום כבן 36, החלו חוקרי היחידה באיתור קרובי משפחה ומכרים, לשם בחינת רקע ונסיבות, לרבות קשרי חברות, ובכלל זה גבר בן 41 שעבר לגור במקום כשבועיים לפני הרצח ולמעשה הכיר את המנוח בהיותו שכנו.

עם התפתחות החקירה, עלה חשד כי שכנו של המנוח הנו חשוד פוטנציאלי על רקע הכרות מוקדמת והתנהלות פלילית חשודה בקרבת הזירה במהלך הלילה, כיממה טרם איתור המנוח. התברר כי ביום העצמאות האחרון, נפגשו השניים לראשונה במסגרת בילוי משותף של הדיירים במתחם. בהמשך אותו ערב, בילו השניים יחדיו ביחידת הדיור של המנוח ולאחר מכן נסעו יחדיו במונית להמשך בילוי בתל אביב, ממנו שבו לפנות בוקר, ונכנסו יחדיו ליחידת הדיור של סרנקוב.

בימים שלאחר מכן, ומסיבה שאינה ידועה, החליט סרנקוב להביא למותו של בוזגלו. לשם כך יצא מביתו כשהוא לבוש שחור, על ידיו כפפות אגרוף ובאמתחתו סכין מטבח גדולה. הנאשם נכנס ליחידת הדיור של המנוח, קשר את ידיו ורגליו, והשכיב אותו על בטנו על רצפת חדר הארונות. בהמשך לכך, תחב זוג גרביים לפיו של בוזגלו, כרך רצועת בד שחורה סביב צווארו ופיו, ומגבת סביב פניו, ודקר אותו באמצעות הסכין בראשו, בכתפו ובכפות ידיו.

זירת רצח (ארכיון, אילוסטרציה), צילום: ללא קרדיט

לאחר מכן, נטל סרנקוב את מכשיר הטלפון הנייד של בוזגלו ושני כרטיסי אשראי שהיו ברשותו, ויצא, בדרך שאינה ידועה, מיחידת הדיור שנותרה נעולה וכשהוא מותיר את בוזגלו שכוב כשהוא קשור על רצפת החדר מתבוסס בדמו, עד שמת מפצעיו. סרנקוב הכניס לשקית אשפה את הבגדים, הכפפות והסכין שהיו ברשותו, ונסע לעיר כפר סבא שם השליך את הפריטים.

לאחר מכן המשיך לכספומט בעיר, שם השתמש בטלפון הנייד של בוזגלו על מנת לקבל קוד סודי שאיפשר לו משיכת 6,000 שקלים במזומן מחשבונו. למחרת בערב, הזמין סרנקוב באמצעות אפליקציה שתי יצאניות. הנאשם מסר לנהג שליווה אחת מהן את פרטי כרטיס האשראי והקוד הסודי של המנוח, ושלח אותו למשוך עבורו כסף. הנהג משך כסף בשלוש פעימות, כאשר בסך הכל משך באותו הערב סכום של 11,000 שקלים מחשבונו של בוזגלו ז"ל. בהמשך לאמור, זרק סרנקוב את הטלפון הנייד וכרטיסי האשראי של בוזגלו.

כתב אישום (אילוסטרציה), צילום: יהושוע יוסף

בהתאם לממצאים, עכבו בלשי היחידה תוך מספר שעות לאחר אתור גופת המנוח את החשוד במעורבות והצליחו "לסרטט ציר תנועה פוטנציאלי" של החשוד טרם הרצח ולאחריו, ואכן בסריקות אתרו בפח אשפה ממצאים הקושרים את החשוד לרצח, ובכלל זה כפפות, סכין ונעליים הנושאים סימני דם של המנוח.

כאמור, החשוד נעצר לחקירה ובהמשך מעצרו הוארך ברצף בבימ"ש, בהתאם לממצאי החקירה וצורכיה והיום הוגש כתב האישום נגדו ע"י פרקליטות מחוז מרכז בבימ"ש מחוזי לוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר