גל האלימות בחברה הערבית לא נפסק: שני נרצחים ביממה

מוחמד חסין מחאמיד בן ה-30 נפצע באורח אנוש מדקירה בחזה • גורמי רפואה נאלצו לקבוע את מותו •רג'אי חביב נורה למוות בג'דיידה מכר • לפי החשד, חמושים נכנסו למכולת שבה היה במטרה לרצוח יעד אחר - וירו למוות בכטיב • חברו סיפר: "הוא הגיע ממשפחה מכובדת שאין לה שום קשר לעולם הפשע" • מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 104 בני אדם

ניידת מד"א בזירת תאונה (ארכיון). צילום: תיעוד מבצעי מד"א

החברה הערבית מדממת: גל האלימות והפשיעה בחברה הערבית נמשך. מתחילת המלחמה נרצחו 21 בני אדם, שלושה מהם רק ביממה האחרונה. מספר הנרצחים מתחילת השנה בחברה הערבית הגיע ל-104.

מוחמד חסין מחאמיד הנרצח ממעאויה, צילום: ללא קרדיט

מוחמד חסין מחאמיד בן ה-30 נפצע באירוע אלימות בכפר מעאויה. הוא פונה לבית חולים העמק במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה, כשהוא עם פציעות חודרות, אך מותו נקבע על ידי גורמי רפואה. החשד שמוחמד נדקר על ידי אחיו בתוך ביתם אחרי ויכוח שהתפרץ ביניהם. המשטרה פתחה בחקירה.

רצו להנות מהחיים

חובש בכיר במד"א, חארם מאחמיד, סיפר: "הפצוע שכב בחצר הבית כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות חודרות. ביצענו בדיקות רפואיות והוא היה ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויי לב, הנשמות ומתן טיפול תרופתי מתקדם ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו אנוש".

רג׳אאי חביב בן 40 הנרצח מכפר ג׳דייה מכר,

לאחר שלוש שעות בכפר ג'דיידה מכר שבגליל המערבי, נכנס רג׳אאי חביב בן ה-40 לפיצוציה לרכוש מצרכים ולאחריו נכנס רעול פנים עם אקדח החל לירות ללא הבחנה. חביב נפצע בראש מהירי. עם הגעת צוותי הרפואה נקבע מותו במקום. גם במקרה הזה, המשטרה פתחה בחקירה.

חבר של חביב סיפר: "אני לא מאמין שרג׳אאי נרצח. הוא בחור טוב לב, נשמה טהורה, לא עבריין ואין לו שום קשר לעולם הפשע. היינו באותה כיתה בבית הספר. הוא הגיע ממשפחה טובה, מכובדת בכפר, שאין לה שום קשר לעולם הפשע. הוא היה רווק. הייתי אומר לו 'תתחתן, כבר תביא ילדים, תקים בית', והוא היה עונה לי באותו משפט 'תן לי להנות מהחיים'. כל הכפר בהלם וכואב את רציחתו בדם קר, ללא אשמה. כואב לי עליו. איבדתי חבר ואח".

מתחילת השנה נרצחו 10 צעירים בכפר גדיידה מכר בלבד. מתחילת השנה, 104 ערבים קיפחו את חייהם בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מתוכם ארבע נשים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר