חשד למרמה והפרה אמונים: המשטרה פתחה בחקירה על התנהלות השרה מירי רגב

חוקרי היחידה פשטו על משרד התחבורה והחרימו מסמכים • שרת התחבורה: "נשתף פעולה כדי להוכיח עד כמה הטענות מופרכות" • החקירה נפתחה בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה בעקבות אירועים שנחשפו בכתבת התחקיר בתוכנית המקור • בתחקיר נטען כי כי השרה רגב דירגה ערים ויישובים במודל "רמזור" לפי היכולת של ראשי הרשויות לסייע לה בפריימריז

תחקיר המקור על מירי רגב. צילום: מתוך ערוץ 13

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות התחקיר שפורסם בתוכנית "המקור" על התנהלות שרת התחבורה מירי רגב. הבוקר (שני) הגיעו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 למשרד התחבורה בירושלים, ביצעו חיפושים במקום ותפסו מסמכים. החשד: מרמה והפרת אמונים.

השרה רגב הגיבה לפתיחת החקירה: "יש להצטער על כך שמספר שבועות לאחר פירסום התחקיר השיקרי של דרוקר, משטרת ישראל הגיעה לחפש מסמכים שלא קיימים במשרד התחבורה. האמת היא פשוטה, מדובר בתחקיר מומצא, אין ולא היתה העדפה על רקע פוליטי. משרד התחבורה מחלק את תקציביו בהתאם למדיניות ולהחלטת גורמי המקצוע וכל טענה אחרת היא שקרית. משרד התחבורה ישתף פעולה עם החקירה כדי להוכיח עד כמה מופרכות הטענות שהעלה דרוקר בתחקיר שלו".

במשטרה אומרים כי בשלב זה "חוקרים את ממצאי התחקיר בטרם יוחלט את מי להזמין לחקירה באזהרה ואת מי למסירת עדות".

הקלטות מירי רגב מתוך תחקיר המקור // באדיבות רשת 13

החקירה נפתחה בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות ושיבוש מהלכי משפט, שנעשו לכאורה במשרד התחבורה, וזאת בעקבות אירועים שנחשפו בכתבת תחקיר.

עיקרי התחקיר:

לפני כשלושה שבועות פורסם התחקיר של העיתונאי רביב דרוקר אודות התנהלותה של שרת התחבורה מירי רגב, הנוגע בין היתר לטענה כי היא כביכול ערכה דירוג של ערים ויישובים בשיטת "רמזור" המציג אילו ראשי רשויות ובכירים יכולים לסייע לרגב בבחירות המקדימות לליכוד. יחד עם פרסום התחקיר, הוגשה תלונה ליועמ"שית, על ידי קב"ט משרדה של השרה רגש נגד יונתן יוסף, לשעבר ראש המטה של רגב במשרד התחבורה, בגין לקיחת מסמכים שלא כדין.

בתחקיר אומר דרוקר: "התרבות (לפיה) ניתן העדפות למי שייתן לנו קולות היא כבר לא הסאבטקסט היא הטקסט. היא השיטה, היא בטבלה. שיטתיות בוטה ומסודרת כל כך לא פגשנו מעולם".

השרה מירי רגב (ארכיון), צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

ראש מטה התחבורה שלה לשעבר, הסביר בתכנית: "זה נקבע בעצם לפי שילוב של תוצאות הפריימריז שמירי רגב קיבלה בבחירות האחרונות בליכוד. ירוק זה הרשויות שצריך לתת להן שצריך להילחם בשבילן. צהוב זה רשויות שאם אפשר נחמד, אם נראה שהאוצר, זורם איתנו, לבן זה תשלחו מכתבים. נדבר".

בתגובה לתחקיר, אמרה אז רגב: "קיבלנו לידנו את השאלות הרבות (מאוד) שהעברתם לנו. מדובר באוסף של שקרים, טענות שווא, חצאי אמת וסילוף של המציאות. צר לנו שהתבססתם על דבריו של יונתן, עובד לשעבר, שגנב מסמכים מלשכת משרד התחבורה כדי להכין תחקיר מכפיש ושקרי נגד שרת התחבורה. אופן הצגת הדברים בתוכנית מסולף, מעוות, רשלני, ערוך באופן מגמתי, איננו מקיים כל קשר עם המציאות והעובדות".

התנועה לאיכות השלטון מברכת על ההחלטה לפתוח בחקירה פלילית נגד שרת התחבורה מירי רגב: "השחיתות הפכה לנורמה, הגיע הזמן לשים לזה סוף. אין לנו אלא להצר על כך שפתיחה בחקירה שכזו כנגד אנשי ציבור הפכה למחזה נדיר בשנים האחרונות, ולא בגלל ניקיון כפיהם של הפוליטיקאים. בעבר הייתה יחידה להב 433 חזקה הרבה יותר, לא חששה לפתוח בחקירות פליליות, ומבקר המדינה העביר לפתחם הרבה יותר חשדות לחקירה. לצערנו בשנים האחרונות ניכר כי בעבדות היחידה פשה שיתוק, הם לקו בפחד מצמית- מה שהוביל לכך שהשחיתות הפכה לנורמה.
הגיע הזמן לשים סוף לשיתוק של יחידת להב ושל עבודת המבקר. על שומרי הסף להילחם עבור כולנו, ולבער את נגע השחיתות מקרבינו".

השתתף בהכנת הידיעה: אסף גולן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר