בגלל שלחץ בטעות על כפתור העצור: נהג אוטובוס הכה נוסע עד זוב דם | תיעוד

במהלך נסיעה באוטובוס מביתר עלית לבני ברק, נוסע לחץ בטעות על לחצן העצור • בתגובה - הנהג התעצבן ותקף אותו • הקורבן תיאר: "חשבתי שאני הולך למות" • בחברת קווים הוחלט להשעות את העבריין

נהג אוטבוס הכה נוסע עד זוב דם // השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מהומה באוטובוס: אירוע אלימות חריג התרחש אמש (שלישי) על קו 139 של חברת קווים מכיוון ביתר לבני ברק. נהג האוטובוס התעצבן על נוסע, התפרע והכה אותו בפראות עד זוב דם. על פי עדות נוסעים באוטובוס, הרוחות התלהטו לאחר שהנוסע לחץ בטעות על לחצן העצור במחלף מסובים.

נוסעים ממתינים בתחנת אוטובוס (למצולמות אין קשר לכתבה), צילום: לירון מולדובן

הקורבן, בן 20 מביתר עילית, סיפר: "צלצלתי באוטובוס כדי לרדת בצומת מסובים, אבל הנהג לא עצר. הוא שינה את המסלול והמשיך על כביש ארבע. בתחנה אחרי, המערכת של האוטובוס לא מחקה את סימון העצור. לאחר מכן, כשהוא עצר בתחנה במחלף בר אילן ואף אחד לא ירד הוא אמר - 'אני לא ממשיך עד שהבן אדם שלחץ על כפתור העצור יודה בכך'".

"תגיד סליחה לאללה. ואם לא, לא אשחרר אותך"

הנוסע המשיך ותיאר את תחושותיו: "שתקתי. פחדתי. לא רציתי להאשים את עצמי. אחרי כמה דקות אמרתי 'זה אני. אני לחצתי עצור בתחנה שלא עצרת בה'. הנהג התעצבן, שפך עליי כוס קפה חם והתחיל לקלל אותי בערבית. אני עניתי לו שאני מבין ערבית, הוא התעצבן עליי, קם מהכיסא שלו ובא למקום שלי, לא נתן לי לזוז. תוך כדי הוא אמר לי 'תגיד סליחה לאללה. ואם לא, לא אשחרר אותך'. עניתי לו שיתרחק ממני".

אוטובוסים של חברת קווים, צילום: גדעון מרקוביץ'

"בתגובה הוא בא לתת לי מכות, ניסיתי להרחיק אותו ללא הצלחה. הוא הרביץ לי במשך שלוש דקות, נתן לי מכות בפנים ושבר לי את המשקפיים. כל האוטובוס היה בפאניקה, צרחתי 'משטרה משטרה', חשבתי שאני הולך למות. לאחר האירוע הלכתי להגיש תלונה".

בחברת קווים מסרו בתגובה: "החברה החליטה להשעות את הנהג. החברה רואה את המקרה בחומרה רבה מאוד ומוקיעה מקרי אלימות יהיו הנסיבות אשר יהיו. הנהג המעורב יזומן לשימוע לפני פיטורים בנסיבות חמורות".

עו"ד חיים בלייכר ממחלקת נפגעי איבה של חוננו: "מדובר במקרה מחריד בו נהג אוטובוס, אשר חיי אזרחים רבים בידיו יום יום, מתעצבן ומיד משתמש במוטבים אנטישמים תוך שהוא מכריח את היהודי להגיד סליחה מ"אלה" ומכה אותו מכות רצח של ממש, מנסה לעקר את עיניו באצבעות וחונק את היהודי מספר פעמים. האירוע חייב להדליק נורה אדומה מי הנהגים שעובדים בתחבורה הציבורית. מדובר בנהג המהווה סכנה בטחונית מידית לאוכלוסייה היהודית. המותקף טרם התאושש וזומן מחר למשטרת בני ברק. לא ברור מטרת הזימון ובע"ה נלווה אותו ונדרוש מיצוי דין עם החשוד". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר