כוכב הרשת אלעד לוי חשוד בעבירות מין חמורות | צפו בדבריו בבית המשפט

מעצרו של המשפיען בן ה-35 הוארך בשבעה ימים • עורכת דינן של המתלוננות: "פגיעות מיניות ברף הקשה ביותר" • רוב המתלוננות טענו שפחדו ממנו בשל מעמדו, ולכן השתהו מלגשת למשטרה

״פרשיית מין סבוכה״: כוכב הרשת אלעד לוי בבית המשפט // אבי כהן

חשוד במספר תקיפות מיניות: בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שני) את מעצרו של כוכב הרשת אלעד לוי, בן 35 ממעלה אדומים, בשבעה ימים. בבקשת המעצר נכתב שהכוכב חשוד כי "בשנים האחרונות היה מעורב במספר רב של תקיפות מיניות של נשים שונות, ביצע בעילה שלא בהסכמה חופשית, ביצע מעשה סדום תוך ניצול, ביצע מעשים מגונים במרמה הטרדות מיניות".

מעצרו הוארך ב-7 ימים. כוכב הרשת אלעד לוי בדיון הארכת מעצרו, היום, צילום: יהושע יוסף

"בנוסף, סיפק אלכוהול לקטינות במספר רב של מקרים. לאחר שביצע את המעשים המיניים שלו בקורבנות, איים עליהן לא לספר ובכך הוביל לשיבוש מהלכי משפט". עילת העמצר הינה מסוכנות.

בהגיעו לדיון בהארכת מעצרו, טען החשוד: "״אני חווה חוויה לא נעימה, זה קשה מאוד. עם קצת סבלנות נוציא את האמת לאור בעזרת השם״.

עורך דינו של כוכב הרשת החשוד באונס: "התיק חלש, מקווה שבקרוב מאוד הוא יחזור הביתה"

השופט פסק: ״הוא חשוד במספר עבירות מין, עיינתי בסיכום החקירה ואני סבור שככל שנוגע לחשד הסביר - הוא מתקיים. אבל יש קשיים בעדויות, יש לתת את הדעת בשינוי במסירת העדויות בחלק מהמקרים. חשוב לתת את הדעת נוכח גרסתו של החשוד לגבי שתי מתלוננות, לפיה כל האירועים המיניים היו בהסכמה. החשוד משתף פעולה".

למשטרה הגישו שתי תלונות על אונס נגד לוי, חלקן בקטינות. שתי התלונות מתייחסות למקרים מ-2017 ומ-2021. לצד זאת הוגשה תלונה נוספת על תקיפה מינית. לדברי עורכת הדין קרן ברק, שמייצגת ומלווה כמה נשים בהליך הפלילי, שבע בנות כבר הגישו תלונה למשטרה נגד הכוכב. המקרה הראשון התרחש בשנת 2015 והאחרון בינואר 2024. מחצית האירועים התרחשו בין השנים 2021-2024. רוב המתלוננות טענו שפחדו ממנו בשל מעמדו, ולכן השתהו בהגשת התלונות.

כוכב הרשת אלעד לוי בסרטון הגיוס לצה"ל (ארכיון), צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של צה"ל

נציג המשטרה אמר: "מדובר בפרשיית מין סבוכה חשוד שביצע עבירות מין תוך כדי שניצל את מעמדו החברתי, אין היום מישהו שלא מכיר אותו מהנוער והוא ניצל את השפעתו. עצרנו אותו בביתו ערכנו חיפוש בחקירתו טען שביצע אקט מיני בהסכמתן המלאה".

"התיק הזה חלש - כולי תקווה שיחזור הביתה"

עו"ד קרן ברק המייצגת חלק מהמתלוננות: "מדובר על פי החשד בפגיעות מיניות ברף הקשה ביותר, לרבות בקטינות ובנשים צעירות. אני נמצאת בקשר עם צוות החוקרים שחוקר את הפרשה ואני יודעת שמשטרת ישראל מתייחסת ברצינות רבה לתלונות בפרשה חמורה זו. אני קוראת לכל אחת שנפגעה או שיש לה מידע לבוא ולהגיש תלונה במשטרה״.

רוני לוין, אחת המתלוננות נגד אלעד לוי, צילום: ללא

לטענת הסנגור שי שורר, המייצג את כוכב הרשת, המתלוננת הראשונה ביקשה לסחוט מהחשוד כסף ויש סרטון שבו ניתן לראות כי היא מבקשת ממנו סכום כסף. אחת המתלוננות בת 16, הוא חשב שהיא בת 18 מאחר ושהגיעו למועדון היא שלחה לטלפון תעודת זהות שמראה שהיא מעל גיל 18. עו״ד שורר ביקש מהמשטרה לשלוח את מרשו לפוליגרף וכן לבצע עימותים עם המתלוננות.

לדבריו: "מרשי משתף פעולה באופן מלא עם המשטרה ובחקירות. עצם העובדה שהמשטרה פרסמה מספר טלפון וביקשה מעוד נשים להגיע מעידה אלפי מונים כמה התיק הזה חלש. כולי תקווה שבקרוב מאוד הוא יחזור הביתה".

עו"ד שי שורר (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית: לצערנו זו לא הפעם הראשונה שאנו עדות לאושייה שמנצל את מעמדו וכוחו כדי לפגוע בנשים, ועוד בקטינות לא פחות. אנחנו כאן כדי להזכיר למתלוננות שאנחנו מאמינות להן ומקוות שמערכת המשפט בישראל תמצה את הדין לחומרה ותייצר הרתעה מפני הישנות של מקרים מחרידים כאלה".

המעצר הגיע בתום חקירה סמויה של מספר שבועות, לאחר שלפחות שלוש נשים הגישו נגדו תלונות וטענו כי אנס אותן לכאורה כשהיו צעירות. אחת מהן טענה בעבר כי אנס אותה כשהייתה בת 16. הפרשה נחשפה לפני פחות מחודשיים, אז התלוננו נגדו שלוש צעירות - אך הוא הכחיש את המיוחס לו. מאז התלוננו 4 נשים נוספות, ובשלב זה עומדות נגדו 7 תלונות בחשד לאונס.

"שרטת אותי לכל החיים, השארת צלקת שלא תחלים, וידעתי שהיום הזה יבוא, היום שיהיה לי את האופציה לנקום בך", כתבה אחת המתלוננות נגד כוכב הרשת בסטורי באינסטגרם כשהפרשה התפוצצה. "הנה זה הגיע, עוד ועוד בנות סוף סוף פותחות את האמת עליך, על זה שאתה מטריד, ולא רק מטריד - אתה אנס! אתה תשלם, תסמוך עליי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר