נעצר ללא רישיון, נמלט מהשוטרים ולא יוארך מעצרו: הזמר לירון רמתי שוחרר בערבות

הזמר נתפס כשהוא נוהג בעת פסילה מבית משפט - ונמלט מהשוטרים • כשנתפס הובא לדיון בהארכת מעצרו • בסנגוריה הציבורית טענו כי אין עילה להאריך את מעצרו • השופטת קיבלה את הטענה: "לא מדובר בעבירה שמלמדת על מסוכנות המחייבת מעצר"

לירון רמתי (ארכיון). צילום: רונן אקרמן

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, שיחררה בערבות את הזמר לירון רמתי, לאחר שנעצר בחשד לביצוע עבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

כזכור, במסגרת פעילות מבצעית של שוטרי התנועה במרחב דן נגד נהגים אשר מבצעים עבירות תנועה, נערכו באמצע חודש פברואר בדיקות רישיונות ברחוב מצדה בבני ברק. במהלך בדיקה נתפס רמתי (44) כשהוא נוהג כשיש לו פסילה מטעם בית משפט. רמתי נטש את הרכב שלו ונמלט רגלית. אתמול (שלישי) הוא נתפס בדירה בפתח תקווה.

שוטרי תנועה בפעולה (אילוסטרציה), צילום: עמי שומן

הסנגורית, עו"ד מירב בן שבת מהסנגוריה הציבורית טענה בדיון כי מדובר בעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו וכי מיותר לכלוא אותו מאחורי סורג ובריח וביקשה לשחררו. "להביאו למעצר על תיק מאמצע פברואר, כשאנו באפריל וחברי אומר שאין מזכר אחד שמדבר על ניסיון איתור שלו. הבנתי שהוא זמר מוכר והכתובת ידועה והכל. אבקש לשחררו ללא תנאים", אמרה.

בית המשפט השלום בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ'

השופטת אביטל אמסלם גלבוע קיבלה את בקשת הסנגורית לשחרור וציינה כי מאז אמצע פברואר עת נמלט על פי החשד משוטר תנועה שעצר אותו, מאז ועד היום לא נעשו ניסיונות לאיתורו או לזימונו. "על אף שהפכתי ובחנתי את תיק החקירה ואת החשד, לא מצאתי מה הביא את המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד ולהביאו בפניי היום. מבלי כמובן להקל ראש בטיב החשד הראשוני, הרי שלא מדובר בעבירה שמלמדת על מסוכנות המחייבת מעצר ואין פעולות חשופות לשיבוש. ניתן היה לחקור את החשוד ולשחררו מהתחנה. מדובר במי שנעדר עבר פלילי, לחובתו עבר תעבורתי אך זה אינו מלמד על צורך במעצר", כתבה בהחלטתה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר